نوجوان ثبت کننده تصویر قتل جرج فلوید جایزه گرفت | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 9:09

نوجوان ثبت کننده تصویر قتل جرج فلوید جایزه گرفت

شماره: 13728
Aa Aa

کمیته پولیتزر گفته این جایزه به پاس شجاعت دارنلا فریزر و برجسته کردن نقش شهروندان در جستجوی روزنامه‌نگاران حقیقت و عدالت اهدا شده است.

 
برندگان جوایز پولیتزر در آمریکا اعلام شدند؛
نوجوان ثبت کننده تصویر قتل جرج فلوید جایزه گرفت

جایزه ویژه روزنامه‌نگاری‌ به نوجوانی که از قتل جورج فلوید، شهروند آفریقایی تبار آمریکایی به پلیس این کشور فیلم‌برداری کرده بود تعلق گرفت.

به گزارش اسپادانا خبر، کمیته پولیتزر با اعطای جایزه به دارنلا فریزر 18 ساله از شجاعت او تقدیر کرده است.

انتشار این فیلم که به اعتراضات گسترده‌ای در جهان منجر شد به عنوان مدرکی برای متهم کردن درک شوین، افسر پلیس آمریکایی در دادگاه مورد استفاده قرار گرفت.

کمیته پولیتزر گفته که این جایزه را به پاس شجاعت خانم فریزر و برجسته کردن نقش شهروندان در جستجوی روزنامه‌نگاران به دنبال حقیقت و عدالت به او اهدا کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز به خاطر پوشش دادن اخبار پاندمی کرونا برنده معتبرترین جایزه، جایزه خدمات عمومی شده است.

آسوشیتدپرس نیز در رده عکاسی و به خاطر پوشش دادن تلفات کروناویروس در میان سالمندان جایزه پولیتزر گرفت.

جایزه گزارشگری ملی به «پروژه مارشال»، AL.com، ایندی‌ستار و «انستیتوی نامرئی» برای یک پروژه مشترک روزنامه‌نگاری تحقیقی درباره استفاده از سگ‌های پلیس به عنوان سلاح اغلب در برابر شهروندان بیگناه رسید که به ایجاد اصلاحات دولتی در این زمینه انجامید.

روزنامه «استار تریبیون» در مینیاپولیس جایزه رده «اخبار فوری» را برای پوشش دادن اخبار کشته شدن «جرج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست و پیامدهای آن که برای ماه‌ها به طول انجامید گرفت.

وب‌سایت خبری بازفید (BuzzFeed News) نخستین جایزه پولیتزرش را در رده گزارشگری بین‌المللی رشته مقالات تحقیقی‌اش درباره گستردگی بازداشت ایغورها، اقلیت عمدتا مسلمان در چین به دست آورد.

جوایزه پولیتزر که برای نخستین بار در سال ۱۹۱۷ اهدا شدند و هر سال بوسیله دانشگاه کلمبیا در آمریکا برای برترین‌ها در رده‌های روزنامه‌نگاری، کتاب، موسیقی و درام اعلام می‌شوند یکی از جوایز معتبر روزنامه‌نگاری در آمریکا محسوب می‌شوند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان