نیروهای روسیه از شمال اوکراین عقب نشینی کردند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 0:18

نیروهای روسیه از شمال اوکراین عقب نشینی کردند

شماره: 17350
Aa Aa

همزمان سخنگوی کرملین گفته اگر اوکراین به عضویت ناتو در می آمد و علیه کریمه اقدام می کرد امکان وقوع جنگ سوم جهانی وجود داشت.

اطلاعات ارتش انگلیس ادعا کرد؛
نیروهای روسیه از شمال اوکراین عقب نشینی کردند

نیروهای روسیه از شمال اوکراین عقب نشینی کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، رکن اطلاعات ارتش انگلیس ادعا کرد که نیروهای روس اکنون به طور کامل از شمال اوکراین به سمت بلاروس و روسیه عقب نشینی کرده‌اند.
وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای مدعی شد که حداقل برخی از این نیروهای روسی برای جنگیدن در منطقه «دنباس» به شرق اوکراین منتقل خواهند شد.
این وزارتخانه افزود که نیروها قبل از استقرار بیشتر در شرق نیاز به صف‌آرایی مجدد خواهند داشت و هر گونه استقرار مجدد دسته جمعی از شمال احتمالا حداقل یک هفته طول می‌کشد. گلوله‌باران شهرهای شرق و جنوب اوکراین توسط روسیه همچنان ادامه دارد و نیروهای روسی از شهر «ایزیوم» که همچنان تحت کنترل آنهاست به سمت جنوب پیشروی کرده‌اند.

همزمان، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مصاحبه با اسکای نیوز گفت:

مقامات روسیه امیدوارند عملیات ویژه در اوکراین در آینده نزدیک، چه از طریق مذاکره یا از طریق ابزار نظامی تکمیل شود. ارتش ما تمام تلاش خود را برای پایان دادن به این عملیات انجام می‌دهد و ما امیدواریم که در روزهای آینده، در آینده قابل پیش‌بینی، این عملیات به اهداف خود برسد و یا با مذاکره بین هیئت‌های روسیه و اوکراین آن را به پایان برسانیم.

پسکوف در مورد تنش زدایی در مناطق کیف و چرنیگوف گفت که این یک علامت حسن نیت است که با هدف ایجاد شرایط مطلوب برای ادامه مذاکرات انجام می شود.

او افزود:

هدف اقدامات روسیه در اوکراین پیشگیری از یک درگیری بزرگتر بود چرا که اگر اوکراین به عضویت ناتو در می آمد و با پشتیبانی ناتو اقدام به عملیات علیه کریمه می کرد امکان وقوع یک درگیری در سطح جهانی (جنگ سوم جهانی) و استفاده از سلاح هسته ای وجود داشت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان