همزمان با شکست سیاسی آمریکا ایران در حال آباد شدن است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 13:39

همزمان با شکست سیاسی آمریکا ایران در حال آباد شدن است

شماره: 11092
Aa Aa

حسن روحانی گفته ایستادگی و مقاومت مردم ایران شکست سیاسی آمریکا در سازمان ملل را رقم زده؛ چنین شکستی در تاریخ سیاسی آمریکا بی نظیر است.

در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو؛
همزمان با شکست سیاسی آمریکا ایران در حال آباد شدن است

حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو و بیست دومین افتتاح بزرگ ملی اظهار داشت:

بخش آب و برق تلاش وسیعی به کار گرفته است که ما از لحاظ استفاده از آب و برق بتوانیم ایران را با کشورهای دیگر حتی کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم.

وی یادآور شد: مردم در شهرها صددرصد و در روستاها نزدیک ۹۹ درصد از برق استفاده می‌کنند همه روستاهای با ۲۰ خانوار دارای برق هستند و حتی روستاهای با ۱۰ خانوار و در بعضی مناطق حتی کمتر از آن از برق استفاده می‌کنند.  

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، روحانی گفت: مردم روستاها باید مانند مردم شهر از نعمت‌ها و فرصت‌های اساسی و امکانات راه، برق، آب، مخابرات و گاز برخوردار باشند. آبادانی روستا یعنی حرکت در مسیر تولید و حرکت معکوس در زمینه مهاجرت و همچنین خدمت به مردم در همه روستا  که این کار بزرگ و عظیمی است.  

وی ادامه داد:

اینکه هر ۵۰ روز قادر هستیم یک سد مخزنی را به افتتاح برسانیم، آمار هیجان انگیزی برای مردم است که باعث آبروی کشور است. این که هر هفته می‌توانیم ۳۰ روستا را به شبکه آب سالم و پایدار متصل کنیم و اقداماتی که برای تصفیه آب و فاضلاب انجام می گیرد، معنایش این است که در زمینه زیر ساخت و نیازمندی‌های حیاتی و سلامت مردم اقدامات بسیار اساسی انجام می‌گیرد. از ۱۸۸ سد کشور ۴۴ سد در این دولت به افتتاح رسیده و سدهای دیگر هم در  حال تکمیل است و امیدواریم در این دولت  این سدها به بهره برداری برسد چرا که آماده کردن زیرساخت ها لازمه توسعه است. اینکه امروز ما برق، گاز ارتباطات و راه داریم به آن معناست که زیرساخت‌ها برای حرکت آماده شده است. امروز بخش خصوصی و بخش دولتی در کنار هم تلاش می‌کنند. امسال سال جهش تولید است و ان شاءالله تا پایان سال همه مردم و همه بخش‌های ما تلاش خواهند کرد که این شعار در عمل محقق شود و این برای ما بسیار مهم است.

روحانی گفت: خوشحالم که دولت امسال در هفته دولت توانست مصوبه‌ای داشته باشد و برای خانوارهایی که کمترین مصرف را دارند و در لیست کم‌مصرف‌های برق قرار دارند، پاداش مناسبی را از دولت دریافت کردند. بر اساس طرح وزارت نیرو که در دولت تصویب شد ۳۰ میلیون  نفر از جمعیت ایران از ۲ ماه آینده پولی برای مصرف برقشان نخواهند داد و تا زمانی که کم‌مصرف هستند برق آنها مجانی است. این یکی از آرزوهای ما در طول سالیان دراز بود تا بتوانیم هدیه‌ای را به آنها بدهیم و برق آنها مجانی باشد و خداوند این توفیق را به ما داد که در سال پایانی دولت این هدیه را به مردم کشور به‌ویژه روستاییان تقدیم کنیم زیرا که این طرح بیشتر شامل حال روستاییان خواهد شد.

روحانی عنوان کرد: امروز کشور در مسیر تحرک و پیشرفت قرار دارد و ما هر روز می‌بینیم که تلاش، فداکاری و ایثار مردم، کارمندان، کارگران و مهندسین ما در سراسر کشور به ثمر نشسته است و این شرایط ، شرایط بسیار مهمی برای ما است. ما در شرایط عادی نیستیم و امسال در سخت‌ترین و شدیدترین شرایط تحریم، این افتتاح‌های بزرگ را انجام می‌دهیم. در تاریخ ایران در طول ۲.۵ سال گذشته و از اول سال ۹۷ تا امروز سابقه نداشته که چنین فشاری به مردم وارد شود و مردم هر روز با استقامت بیشتر در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کردند. الحمدالله ثابت کردیم آمریکا شکست خورد و این را به‌طور قطعی به دنیا و به تاریخ اعلام می‌کنیم که آمریکا همه طراحی‌ و توان خود را برای شکستن مردم ایران به‌کار گرفته بود تا مردم ما را در فشار قرار دهد. در بیش از ٧٠  سالی که سازمان ملل تاسیس شده است سابقه نداشته است که آمریکا قطعنامه ای را علیه ملت ایران طراحی کند و ماه ها ( رای) گدایی کند و با کشورهای مختلف تماس بگیرد وقتی طرحی را در شورای امنیت می آورد که علیه تسلیحات ایران بود فقط یک کشور به آمریکا رای داد و ١٣ کشور به طرح آمریکا یا رای مخالف و یا ممتنع دادند یعنی طرح آنها را رد کردند. طرح مکانیزم ماشه که آمریکایی ها طراحی کردند چند روز قبل در جلسه شورای امنیت رد شد. اعضای شورای امنیت اعلام کردند طرح آمریکا قابل پذیرش نیست. چنین شکستی در تاریخ سیاسی آمریکا بی نظیر است و این شکست به خاطر ایستادگی ملت ایران است اگر ایستادگی ملت نبود نه فقط این قطعنامه ها، بدتر از این قطعنامه ها را آمریکا علیه ما تصویب می کرد و به همه آرزوهایی که نسبت به این ملت نظام داشت، می رسید. با ایستادگی و مقاومت مردم از یک طرف شکست سیاسی آمریکا در سازمان ملل رقم زده است و از طرف دیگر آبادانی ایران را مشاهده می کنیم .

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان