هنوز موضوعات حل‌نشده‌ای در مذاکرات وین وجود دارد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 12:24

هنوز موضوعات حل‌نشده‌ای در مذاکرات وین وجود دارد

شماره: 16950
Aa Aa

او در جلسه غیرعلنی مجلس عنوان کرده دیگر این سؤال که در مذاکرات بمانیم یا نمانیم مطرح نیست. ما باید در مذاکرات بمانیم و آن را پیش ببریم.

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی؛
هنوز موضوعات حل‌نشده‌ای در مذاکرات وین وجود دارد

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیر علنی مجلس گزارشی از آخرین وضعیت مذاکرات وین به نمایندگان ارائه کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، احمد علیرضا‌بیگی، نماینده تبریز با اعلام این مطلب گفت:

قالیباف در این جلسه غیرعلنی عنوان کرد دیگر این سؤال که در مذاکرات بمانیم یا نمانیم مطرح نیست. ما باید در مذاکرات بمانیم و آن را پیش ببریم. رئیس مجلس گفت این موضوع مطرح است که ما باید چگونه مذاکرات را پیش ببریم تا برای ما انتفاع اقتصادی داشته باشد البته در این انتفاع اقتصادی حفظ ساختار هسته‌ای ایران بر هر چیز دیگری تقدم دارد یعنی این‌طور نیست که ما بگوییم سود اقتصادی ببریم و از سوی دیگر ساختار هسته‌ایمان را از بین ببریم. قالیباف اظهار کرد که در مذاکرات بخشی از خواسته‌های ما برآورده شده اما هنوز موضوعات حل‌نشده‌ای وجود دارد که بیشتر به تضمین‌ها باز می‌گردد. ما هم متوجه هستیم که این موضوع مستلزم زمان است و ما هم خودمان را ملزم می‌دانیم که تعهدات‌مان پایاپای و متعادل انجام شود. قالیباف در این نشست عنوان کرد که یکی دیگر از موضوعاتی که ما بر روی آن تاکید داریم بحث پادمان است که باید حل و فصل شود و علامت سوال‌هایی که بر روی فناوری هسته‌ای ما وجود دارد برطرف شود و تحریم‌ها به‌خصوص تحریم‌های هسته‌ای برداشته شود.

نماینده تبریز گفت:

رئیس مجلس عنوان کرد که مذاکرات هنوز نهایی نشده و نتیجه مذاکرات باید مراحل تصویب و تأیید را در ساختارهای نظام جمهوری اسلامی ایران طی کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان