هیچ رسانه‌ای در سال گذشته از سوی قوه قضاییه توقیف نشده است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 1:25

هیچ رسانه‌ای در سال گذشته از سوی قوه قضاییه توقیف نشده است

شماره: 10903
Aa Aa

اسماعیلی گفته در هر جامعه ای امکان ارتکاب جرم را محتمل می دانیم؛ دشمن می تواند عامل نفوذی داشته باشد و تشکیل پرونده اجتناب ناپذیر است.

در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه ایران؛
هیچ رسانه‌ای در سال گذشته از سوی قوه قضاییه توقیف نشده است

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خویش با اشاره به روز خبرنگار گفت:

از خدمات و زحمات جامعه رسانه ای به ویژه خبرنگاران حوزه حقوقی و قضایی که این جمع را همکاران خود می دانیم، قدردانی می کنیم.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، غلامحسین اسماعیلی خاطرنشان کرد:

امروز جامعه ما از ناحیه دشمنان و بدخواهان این مرزوبوم بوم با دوگانه «تحریم» و «تحریف» مواجه است؛ همانگونه که در حوزه اقتصادی تحریم هستیم، همانگونه شاهد جنگ تمام عیار امپراطوری دشمن با استفاده از ابزار تحریف هم هستیم.
سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: اهمیت حرفه خبرنگاری در جامعه امروز و در مواجهه با جنگ رسانه ای آنجا که خبرنگاران با رعایت،امانت، صداقت، شفافیت و امیدآفرینی خنثی کننده تهاجم رسانه ای دشمن هستند بیش از پیش آشکار می شود.
اسماعیلی اظهارداشت: در حوزه داخلی و به ویژه در دوره تحول دستگاه قضایی جلب مشارکت گروههای مختلف مردمی به ویژه گروههای نخبگانی و تاثیرگذار در اولویت قرار دارد و در این برنامه تحولی خبرنگاران در حوزه تبلیغ و ترویج گفتمان عدالت و مبارزه با مظاهر فساد نقش مهمی دارند.
وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر شاهد نمونه های خوبی از گزارشگری فساد بودیم و در این حوزه خبرنگاران چشم و گوش بینوا و شنوایی دستگاه قضایی در یافتن مشکلات و آسیبها به شمار می آیند.
سخنگوی دستگاه قضا گفت: در هر جامعه ای امکان وقوع اشتباه، تخلف حتی ارتکاب جرم از ناحیه معدود از افراد را محتمل می دانیم و به این نکته توجه داریم که دشمن در هریک از گروههای مذکور عامل نفوذی داشته باشد بنابراین تشکیل پرونده و رسیدگی قضایی اجتناب ناپذیر است.
اسماعیلی اضافه کرد: سیاست دستگاه قضایی در دوران تحول دستگاه قضایی تلاش شده به جای رویکرد سخت گیرانه و سزا دهی، رویکرد اصلاحی مدارا و اقناعی باشد و سرلوحه رسیدگی های قضایی در این حوزه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: سیاست اصلی دستگاه قضا این است که اولا رسانه ها و خبرنگاران قانون و مقررات را رعایت کنند و ثانیا با اعمال نظارت های صنفی اگر تخلف و اشتباهی هم انجام شد، رسیدگی شود ثالثا هیات نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد پیش از ورود دستگاه قضا ماموریت های قانونی خود را به نحو شایسته انجام دهند تا نوبت به رسیدگی های قضایی نرسد.
اسماعیلی با بیان این که در یک سال اخیر هیچ روزنامه و رسانه‌ای از سوی قوه قضاییه توقیف نشده افزود: در یک سال اخیر اقدامات موثری در حوزه مطبوعات و رسانه انجام شده است؛ فعال شدن شورای حل اختلاف و شعب ویژه اصحاب رسانه، برگزاری جلسات توجیهی، تعاملی، پیشگیری با مدیران و مسئولان حوزه خبر و صدور بخشنامه قوه قضاییه در زمینه رسیدگی به جرم سیاسی از جمله این اقدامات است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان