وزارت بهداشت ایران خواستار بازگشت محدودیت های کرونا شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 17:50

وزارت بهداشت ایران خواستار بازگشت محدودیت های کرونا شد

شماره: 10250
Aa Aa

حق دوست گفته واقعا باید برای بازگشت محدودیت ها تصمیم عاجل گرفته شود؛ محدودیت های هوشمند باید به گونه جدی تری در شهرهای آلوده اجرا شود.

با اعلام رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا؛
وزارت بهداشت ایران خواستار بازگشت محدودیت های کرونا شد

علی اکبر حق دوست، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت:

در سطح کشور افزایش موارد ابتلا به کرونا و بیماری کووید ۱۹ را داریم. البته هنوز میزان مرگ و میر خیلی زیاد نشده و امیدواریم مرگ و میر این بیماری زیاد نشود. علت افزایش تعداد مبتلایان کرونا نیز بخشی به علت افزایش تست و بخشی نیز به علت کاهش محدودیت هاست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی گفت:

واقعا باید برای بازگشت محدودیت ها تصمیم عاجل و جدی گرفته شود. حتما باید به گونه ای تصمیم گیری شود که مردم بیشتر نکات بهداشتی را رعایت کنند حتی اگر قرار باشد نوعی آزادسازی اجرا شود باید به گونه ای باشد که مردم اصول فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا افزود: نگرانی برای این است که متاسفانه وضعیت اپیدمی این بیماری برای مردم عادی شده است و بخش زیادی از مردم اصول بهداشت فردی و اجتماعی و فاصله گذاری را را رعایت نمی کنند.

وی گفت: وزارت بهداشت به طور رسمی خواسته است که به خصوص در جاهایی که میزان شیوع و آلودگی کرونا بیشتر است، محدودیت های کنترل شده بیشتری اعمال شود، البته نه به شدت شرایط قبلی و شبیه قرنطینه اما درخواست وزارت بهداشت این است که محدودیت های هوشمند به گونه جدی تری در شهرهای آلوده تر اجرا شود که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان