پاسخ ما پشیمان کننده خواهد بود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 22:21

پاسخ ما پشیمان کننده خواهد بود

شماره: 17633
Aa Aa

ما تا یک حدی می توانیم تحمل کنیم. به هر کس و هر کشوری که برای منافع ما در خلیج‌فارس مشکل ایجاد کند هشدار جدی می‌دهیم که سپاه در خلیج فارس کاملاً سیادت دارد.

تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه؛
پاسخ ما پشیمان کننده خواهد بود

تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگویی به مناسبت روز ملی «خلیج فارس» گفت:

پرتغالی ها ۱۱۷ سال در این منطقه حساس باقی می مانند و سپس در سال ۱۶۲۲ میلادی امامقلی خان در زمان شاه‌عباس صفوی این منطقه را از پرتغالی‌ها پس می گیرد و انگلیسی‌ها در این منطقه حضور می یابند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از سپاه نیوز، وی ادامه داد:

انگلیسی ها از قرن ۱۶ تا ۱۹ میلادی در این منطقه می مانند و بعد از آنها امریکایی ها برای چپاول نفت این منطقه به این‌ جا آمدند.

تنگسیری افزود:

ثبات امنیت، جزایر و سواحل زیبا، منابع عظیم انرژی، فراوانی و تنوع صید آبزیان می تواند بهره وری بالا و اقتصاد دریا پایه را رونق فوق‌العاده ای ببخشد و به همین خاطر این منطقه همیشه مهم و حساس بوده است، ما ۱۹ جزیره مهم در عمق آب های خلیج فارس داریم که جزو جزایر راهبردی ما هستند و حضور بیگانگان در این منطقه نشان دهنده ی اهمیت همین موضوع است. خلیج فارس از قدیم خلیج فارس بوده چون کل این منطقه به دست ایرانیان بوده اما الان هم اعتقاد داریم بر اینکه نام این منطقه «خلیج فارس» است. ما معتقدیم که کشورهای منطقه می‌توانند امنیت این منطقه حساس را برقرار کنند و اصلا نیازی به حضور کشورهای بیگانه نیست و بارها پیام صلح و دوستی را به همسایگان جنوبی اعلام نمودیم که قادر هستیم امنیت این منطقه را برقرار بکنیم و حضور بیگانگان در این منطقه اصلا توجیهی ندارد و قطعا حضور آنان موجب نا امنی است پس متوسل شدن به دشمنان اسلام و ملت‌ها در این منطقه مثل رژیم صهیونیستی کودک کش و آوردن اینها به این منطقه پیام خوبی را منتقل نمی کند بنابراین درست نیست همسایه هایی که دارند در این منطقه زندگی می کنند دشمنی، فتنه انگیزی و نفاق را در این منطقه بگمارند و مستقر نمایند لذا ما اعلام کردیم که کشور های این منطقه قادر هستند امنیت آن را برقرار نمایند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت:

آمریکایی ها و کشور های فرامنطقه‌ای در این منطقه جایگاهی ندارند. رژیم اشغالگر قدس قطعا در این منطقه جایگاهی نخواهد داشت و ما تا یک حدی می توانیم تحمل کنیم و اگر صبر ما تمام شود قطعا آن موقع ما هشدار جدی می‌دهیم به هر کس و هر کشوری که تلاش کند برای منافع ما در خلیج‌فارس مشکلی ایجاد بکند پاسخ ما قاطع و پشیمان کننده خواهد بود. امروز نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس کاملاً سیادت و حضور دارد از تنگه هرمز تا شمال خلیج فارس در حیطه مسئولیتی این نیرو است و به‌صورت شبانه‌روزی حضور فعال و مؤثر داریم و با اشراف کامل اطلاعاتی، تمام حرکات و تحرکات بیگانگان را در منطقه رصد می کنیم و تا کنون اجازه نداده ایم و نخواهیم داد که در آبهای جمهوری اسلامی، آبهای سرزمینی و حتی آب هایی که تحت نظارت ما هستند مثل فلات قاره، نیروهای بیگانه حضور پیدا بکنند.

تنگسیری گفت:

اینجا «خلیج فارس» است و هیچکس نمی تواند اسم جعلی روی این موقعیت بگذارد و جوانان ما ان شاءالله باید این میراث گرانبها را که از گذشتگان به ما رسیده است را خوب حفظ کنند و به آیندگان منتقل نمایند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان