پرونده افراد پشت صحنه اعتراضات آبان در دست بررسی است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 11:33

پرونده افراد پشت صحنه اعتراضات آبان در دست بررسی است

شماره: 12572
Aa Aa

حبیبی با بیان این که افزایش قیمت بنزین اقدام نسنجیده ای بود گفته مصدومان بی گناه اعتراضات آبان تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفته اند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان؛
پرونده افراد پشت صحنه اعتراضات آبان در دست بررسی است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در یک نشست خبری گفت:

در جریان اعتراضات آبان ۹۸ تعداد قابل توجهی از افراد که تحریک شده و ارتباطاتی با بیرون از کشور داشتند شناسایی و دستگیر شده اند. برخی افراد حتی در پشت صحنه بودند که پرونده های آنها تشکیل شده و در حال بررسی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، محمدرضا حبیبی گفت:

نکته ای که باید به آن توجه کنیم تفاوت بین معترض با کسی است که می خواهد سوءاستفاده کند. در حوادث آبان که از افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ شروع شد، دو گروه معترضان مردمی و سواستفاده کنندگان و اغتشاشگران داشتیم. بارها اعلام کردیم افزایش قیمت بنزین اقدام نسنجیده ای بود و با وجود تذکرات در شورای تامین استان، مورد توجه قرار نگرفت. این اقدام باید در بستر مناسب و با فاصله زمانی و بررسی بیشتر انجام می شد اما بی توجهی به این مسایل باعث اعتراضات به حق شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت:

در جریان این اعتراضات، ضد انقلاب سوار بر موج شده و سعی کردند از اعتراضات مردمی سوءاستفاده کنند. در جریان این وقایع تعداد قابل توجهی از افراد شناسایی و دستگیر شدند که تحریک شده و ارتباطاتی با بیرون از کشور داشتند و شروع به تخریب و از بین آسیب بردن اموال عمومی کردند. در بین این افراد برخی مصدومان بی گناه بودند که تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتند اما برخی حتی پشت صحنه بودند که پرونده های آنها نیز تشکیل شده و در حال بررسی است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان