پوتین: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نقض حقوق انسانی است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 0:42

پوتین: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نقض حقوق انسانی است

شماره: 9794
Aa Aa

روحانی توسعه همکاری های ایران و روسیه را ضروری خوانده و رئیس جمهور روسیه گفته در غرب از حقوق انسانی زیاد سخن می‌گویند اما رفتار متفاوتی دارند.

در گفت‌و‌گوی تلفنی با رئیس جمهور ایران:
پوتین: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نقض حقوق انسانی است

حسن روحانی در تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه با وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان ابراز امیدواری کرد تا همه کشورها بتوانند با همکاری و همراهی یکدیگر در آینده نزدیک از این ویروس رهایی پیدا کنند.

رئیس جمهور ایران با اشاره به ضرورت گسترش همکاری‌ها و تبادل تجربیات ایران و روسیه در مبارزه با ویروس کرونا گفت: مسئولان دو کشور باید تلاش کنند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تبادلات تجاری فی‌مابین انجام شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، روحانی با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه و غیرقانونی از سوی آمریکا علیه ایران در این شرایط سخت و مانع تراشی برای پرداخت وام به ایران توسط صندوق بین المللی پول، خاطرنشان کرد: امروز شرایط سختی پیش روی همه کشورهای جهان قرار دارد و در این شرایط کشورهای دوست باید همکاری و روابط صمیمانه‌تری با هم داشته باشند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر روابط صمیمی و راهبردی بین ایران و روسیه برقرار بوده است، بر تلاش در راستای گسترش روابط و همکاری‌های همه جانبه بویژه در زمینه های تجاری، اقتصادی و علمی و پزشکی دو کشورتاکید کرد.

 روحانی با اشاره به برخی اقدامات تحریک آمیز آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بر ضرورت توسعه همکاری ها و گفتگو های دو کشور پیرامون مسائل و مشکلات منطقه و ادامه رایزنی ‌سران ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه تاکید کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی، با اشاره به شیوع کرونا در بیشتر کشورهای جهان، تشریک مساعی، همکاری و تبادل تجربیات دو کشور را در عبور از این شرایط سخت حائز اهمیت دانست و بر توسعه روابط و مناسبات فی مابین و تلاش برای  تسریع در اجرای توافقات تهران-مسکو تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه خوشبختانه پروژه های خوبی بین دو کشور در حال انجام بوده و مسئولان دو کشور بر تسریع در اجرای توافقات اهتمام دارند، افزود: روسیه روابط استراتژیکی با ایران داشته و همواره از توسعه مناسبات و همکاری های متقابل استقبال می‌کند.

پوتین با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این اقدامات را نقض حقوق انسانی دانست و اظهار داشت: متاسفانه در غرب از حقوق انسانی زیاد سخن می‌گویند اما در عمل رفتاری متفاوت دارند.

رئیس جمهور روسیه همچنین ادامه رایزنی‌های ایران و روسیه درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله پیگیری روند آستانه و گفتگوهای سه جانبه با ترکیه در این راستا را حائز اهمیت عنوان کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان