پوتین خود را با پتر کبیر مقایسه کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 9:52

پوتین خود را با پتر کبیر مقایسه کرد

شماره: 18160
Aa Aa

رئیس جمهور روسیه گفته پتر کبیر ۲۱ سال جنگ در شمال را رهبری کرد؛ نه با این هدف که جای جدیدی را فتح کند بلکه در حال تصرف بخش‌هایی از خود روسیه بود.

در سالروز تولد پتر کبیر، امپراتور شهیر روسیه تزاری؛
پوتین خود را با پتر کبیر مقایسه کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ۳۵۰ امین سالروز تولد پتر کبیر و در بازدید از یک نمایشگاه چندرسانه‌ای تازه‌تأسیس در مسکو مستقیماً خود را با پتر کبیر، امپراتور شهیر روسیه تزاری مقایسه کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از یورونیوز، او در جلسه‌ای با حضور کارآفرینان جوان روسی از بخش‌های سرزمینی که پتر در آن زمان فتح کرده بود به‌عنوان حق روسیه یاد کرد و گفت:

«تقریباً چیزی تغییر نکرده است. پتر کبیر ۲۱ سال جنگ در شمال را رهبری کرد؛ نه با این هدف که جای جدیدی را فتح کند بلکه در حال تصرف بخش‌هایی از خود روسیه بود.»

رئیس‌جمهور روسیه گفت:

زمانی که پتر در سرزمین‌های متصرف شده شهر سن‌پترزبورگ را بنیان نهاد «هیچ یک از کشورهای اروپایی آن را به‌عنوان بخشی از روسیه به رسمیت نشناختند.»

پوتین گفت که قصد ندارد همچون دوران شوری سابق ارتباط روسیه با جهان را قطع کند:

حتی اگر آمریکا و کشورهای اروپایی با روسیه دادوستد نکنند کشورهای آسیایی، افریقایی و آمریکای لاتین این کار را خواهند کرد. اقتصاد ما باز خواهد بود و هرکسی که به آن علاقه‌ای ندارد به ضرر خودش هست. حصارکشی به‌دور کشوری مانند روسیه غیرممکن است و ما هم قصد نداریم خودمان چنین حصاری دور خودمان بکشیم. پرواضح است که بر ما نیز واجب است که دوباره شروع کنیم و خودمان را تقویت کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان