چین و روسیه با برگزاری انتخابات آزاد در ونزوئلا مخالفت کردند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 3:25

چین و روسیه با برگزاری انتخابات آزاد در ونزوئلا مخالفت کردند

شماره: 6941
Aa Aa

آمریکا در قطعنامه پیشنهادی خود خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه و برگزاری انتخابات آزاد در ونزوئلا شده بود که تنها ۹ رأی موافق کسب کرد.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت وتو شد؛
چین و روسیه با برگزاری انتخابات آزاد در ونزوئلا مخالفت کردند

تلاش برای حل و فصل بحران ونزوئلا در شورای امنیت سازمان ملل متحد هنوز به جایی نرسیده است.

به گزارش اسپادانا خبر، دو قطعنامه‌ پیشنهادی که از سوی آمریکا و روسیه برای فیصله بخشیدن به بحران ونزوئلا ارائه شده بود در شورای امنیت شکست خورد.

آمریکا در قطعنامه پیشنهادی خود خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه و برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه شده بود.

این پیش‌نویس توانست ۹ رأی موافق، از جمله آرای موافق آلمان، فرانسه و بریتانیا را کسب کند. چین و روسیه آن را وتو کردند. آفریقای جنوبی نیز به آن رأی منفی داد. ساحل عاج، اندونزی و گینه استوایی رأی ممتنع دادند.

بعد از آن قطعنامه پیشنهادی روسیه به رأی گذاشته شد. روسیه در این قطعنامه خواستار راه حل سیاسی و پشتیبانی از دولت ونزوئلا به رهبری نیکلاس مادورو به عنوان هماهنگ‌کننده کمک‌های انسان‌دوستانه شد. این قطعنامه تنها چهار رأی مثبت کسب کرد، چهار کشور رأی ممتنع و بقیه رأی منفی دادند.

نبرد قدرتی که از چند هفته پیش میان نیکلاس مادورو و رقیبش خوان گوایدو، رئیس‌جمهوری خودخوانده ونزوئلا در جریان است همچنان ادامه دارد.

گوایدو که برای شرکت در یک کنسرت همبستگی و کنفرانسی بین‌المللی به کلمبیا در همسایگی ونزوئلا رفته بود اعلام کرده است علی‌رغم خطر بازداشت به کشور خود باز می‌گردد.

روسیه بدون چون و چرا از مادورو حمایت می‌کند و می‌گوید مدافع حاکمیت ملی و رئيس‌جمهوری مشروع ونزوئلاست اما آمریکا مدافع گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلاست و می‌گوید هر چه سریع‌تر باید انتخابات برگزار شود. بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز از این خواست حمایت می‌کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان