کسی که حجاب ندارد با عقل خود مخالفت می‌کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:47

کسی که حجاب ندارد با عقل خود مخالفت می‌کند

شماره: 14509
Aa Aa

عقل از درون بر رعایت حجاب سفارش می کند؛ مخالفین با اهل بیت(ع) و اسلام کسانی هستند که بر استدلال‌ها لجاجت کرده و با عقل خود مخالفت می میکنند.

ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان؛
کسی که حجاب ندارد با عقل خود مخالفت می‌کند

سیدابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان در مراسم عزاداری در غدیریه اصفهان اظهار کرد:

یک نیرو و قوه ای در وجود ما انسان ها به نام عقل وجود دارد. خود عقل را ذاتا نمی توان تعریف کرد بر این اساس عقل را مبتنی بر آثارش تعریف می‌کنیم مثل شجاعت و سخاوت که براساس آثارشان تعریف می شوند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرگزاری حوزه، او گفت:

عقل نعمت بزرگی است که خداوند به ما داده است. عقل نیروی تشخیص صلاح از فساد و خوبی از بدی هست. تشخیص اهم از مهم و غیرمهم و منزجر شدن یا عدم انزجار نیز از آثار دیگر عقل عنوان شده است. عقل، کار شناسایی خالق را برعهده دارد. ترکیب و تجزیه کردن، کار عقل است مثلا در موارد پزشکی و دارویی اما بهترین کاری که عقل می تواند بکند بر اساس فرمایش امیرالمومنین «تمیز دادن باقی از فانی» است.

مهدوی عنوان کرد:

کسب معرفت خداوند بالاترین کاری است که می توان با عقل انجام داد.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:

ارزش هر انسانی به وجود عقل نیست بلکه بکارگیری عقل است. کسی که نماز نمی خواند عقل خود را تعطیل کرده است. در اصطلاح علمی اعطای عقل از جانب خدا است ولی اعمال عقل برعهده فرد است. آیه ۱۰ سوره ملک «وَ قَالُوا لَوْ کُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا کُنَّا فِی أَصْحَابِ السَّعِیرِ» بر این مطلب تاکید دارد که «جهنمیان می گویند ای کاش عقل خود را به کار انداخته بودیم». دین ما یک دین عقلی است و کسی که حجاب ندارد در حقیقت با عقل خود مخالفت می‌کند. عقل از درون بر رعایت حجاب سفارش می کند. مخالفین با اهل بیت(ع) و اسلام کسانی هستند که بر استدلال‌ها و دلایل‌ها لجاجت کرده و مخالفت با عقل خود میکنند.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان