کشورهای گروه 77 و چین خواستار لغو تحریم های ایران شدند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 9:23

کشورهای گروه 77 و چین خواستار لغو تحریم های ایران شدند

شماره: 11800
Aa Aa

در بیانیه صادر شده کشورهای گروه 77 برجام یک الگوی واقعی برای شتاب بخشیدن به روند توسعه پایدار از طریق تقویت همکاری‌های بین‌المللی خوانده شده است.

در نشست مجازی شرایط اقتصادی روز جهان؛
کشورهای گروه 77 و چین خواستار لغو تحریم های ایران شدند

وزرای امور خارجه کشورهای موسوم به گروه 77 و وزیر امور خارجه چین طی یک نشست مجازی که با موضوع شرایط اقتصادی امروز جهان، تأثیرات همه‌گیری کرونا، تحولات اخیر جهان و چالش‌های اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی کشورهای در حال توسعه جهان برگزار شد، تأکید کردند که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران باید هرچه زودتر برداشته شود.

به گزارش اسپادانا خبر، در بخشی از بیانیه‌ای که دبیرخانه گروه 77 منتشر کرده اعلام شده است:

وزرای حاضر در نشست بار دیگر تحریم‌های اقتصادی یکجانبه [آمریکا] علیه جمهوری اسلامی ایران را که تأثیرات منفی بر توسعه و رفاه شهروندان جمهوری اسلامی ایران دارد، رد کردند و در همین راستا خواستار لغو فوری این تحریم‌ها شدند.

در بخش دیگری از بیانیه تأکید شده است:

وزرای حاضر در نشست بار دیگر بر اهمیت حمایت و تقویت چندجانبه‌گرایی تأکید کردند و در همین راستا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که یک توافق میان جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های دیگر بود را نمونه قابل‌توجهی از چندجانبه‌گرایی موفق برای حل‌وفصل مسائل مهم چهانی خوانده و خاطرنشان کردند که برجام یک الگوی واقعی برای شتاب بخشیدن به روند توسعه پایدار از طریق تقویت همکاری‌های بین‌المللی است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان