کلانتری: تسخیر سفارت آمریکا را قبول ندارم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 10:43

کلانتری: تسخیر سفارت آمریکا را قبول ندارم

شماره: 9840
Aa Aa

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران می گوید ابتکار یا بی طرف این اقدام را توجیه می کنند اما توجیه پذیر نیست؛ حکومت باید با آنها برخورد می کرد.

ما آنارشیست نبودیم؛
کلانتری: تسخیر سفارت آمریکا را قبول ندارم

عیسی کلانتری، معاون رئیس‌جمهور ایران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با رسانه عبدی مدیا گفت:

تسخیر سفارت را قبول ندارم. چرا که ما بالاخره در یک جامعه جهانی زندگی می کنیم و یک اصولی را پذیرفته ایم. اینکه یک مشت دانشجو بخواهند از دیوار بالا بروند و . . . دانشجویان که نماینده مردم نیستند، نماینده ملت نیستند. خب در این سفارتخانه جاسوسی می کردند، جاسوس ها را بیرون می کردید. ما حق نداریم به کشوری بگوییم بیایند در کشور، سفارتخانه باز کنند وبعد بخواهیم بریزیم تسخیر کنیم، اشغال کنیم، گروگان بگیریم. دردولت هم توجیه هایی می کنند. خانم ابتکار یا آقای بی طرف این اقدامشان را توجیه کنند این اقدام توجیه پذیر نیست.

به گزارش اسپادانا خبر، کلانتری اظهار کرد:

ما که آنارشیست نبودیم. ما یک کشور با تمدن چندهزارساله هستیم. کسی را نمی خواستیم؛ خب خیلی راحت بیرون می کردیم. تعطیل می کردیم. الان مثلاً ما اسراییل را به رسمیت نمی شناسیم .سفارتش را تعطیل کردیم رابطه ای هم نداریم. این حق ماست. این اعتقاد ماست که دولت ما مجلس ما به یک تصمیم رسیده و از نظر حقوقی باید اجرا کنیم. ولی اینکه من خوشم نمی آید بریزم آتش بزنم بُکشم. این رسم کشور داری نیست. این برای گروه های انقلابی خودسر، ممکن است یک کاری بکنند ولی حکومت باید با آنها برخورد می کرد. ما دولت داشتیم. اینکه من انقلابی ام باید خلاف سیاست های دولت رفتار کنم؛ غلط می کنم.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان