گام‌های هسته ای ایران بازگشت به مذاکرات را دشوارتر می کند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 1:29

گام‌های هسته ای ایران بازگشت به مذاکرات را دشوارتر می کند

شماره: 15212
Aa Aa

امتناع مناقشه برانگیز ایران از اجازه دسترسی بازرسان هسته‌ای بین‌المللی به سایت‌های هسته‌ای کار دولت بایدن برای بازگشت به برجام را سخت‌ کرده است.

یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا ادعا کرد؛
گام‌های هسته ای ایران بازگشت به مذاکرات را دشوارتر می کند

یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره موضع دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخصوص مذاکرات هسته‌ای با ایران مدعی شد:

امتناع  مناقشه برانگیز ایران از اجازه دسترسی بازرسان هسته‌ای بین‌المللی به سایت‌های هسته‌ای کار دولت بایدن برای رسیدن به هدف خود مبنی بر بازگشت به توافق هسته‌ای 2015 را سخت‌تر کرده است.

به گزارش اسپادانا حبر و به نقل ار ایسنا، این دیپلمات آمریکایی که نامی از او برده نشده در گفت‌وگو با پایگاه خبری –تحلیلی واشینگتن فیری بیکن گفت:

ایران می‌گوید که می‌خواهد به راه حل دیپلماتیک بازگردد اما همچنان گام‌هایی را برای دشوارتر کردن آن برمی‌دارد. ما کماکان از ایران می‌خواهیم که هرچه فوری اجازه دسترسی‌های مورد نیاز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را فراهم کند. ایالات متحده به روشنی گفته است که ما آمادگی دست یافتن به یک فهم مشترک برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک را داریم. اعطای دسترسی‌های مورد نظر به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حفظ تداوم دانش درباره فعالیت‌های هسته‌ای مرتبط با برجام ضروری و برای اجرای سریع هرگونه توافق درخصوص بازگشت متقابل به پایبندی به برجام مهم خواهد بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان