گزینه تهدید نظامی علیه ایران منتفی شده است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 14:19

گزینه تهدید نظامی علیه ایران منتفی شده است

شماره: 11533
Aa Aa

غلامرضا جلالی می گوید فشارهای آمریکا روزهای پایانی خود را طی می‌کند؛ با اطمینان می‌گویم که در حال عبور از این فشارها هستیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل ایران؛
گزینه تهدید نظامی علیه ایران منتفی شده است

غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل ایران یک در نشست خبری با بیان اینکه تبدیل شدن ما به عنوان یک قدرت منطقه‌ای به عنوان یک سازوکار بازدارنده سبب شده تا دیگر امکان گزینه تهدید نظامی علیه ما منتفی شود تصریح کرد:

حتی در این زمینه خط قرمز دشمنان ما استفاده از گزینه نظامی است. نمونه آن در واکنش آنان به حمله ما به پادگان نیروهای آمریکایی در عراق بود که پاسخ شان به سمت گزینه نظامی نرفت چرا که از قدرت نظامی ما در صورت برخورد نظامی برحذر بودند. در واقع ما با اقداماتمان در زمینه مقاوم سازی و بازدارندگی نظامی کاری کردیم که مولفه قدرت ما بر دشمن تحمیل شده و آنان از تهدید نظامی ما فاصله گرفته‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در شرایط فعلی آمریکایی‌ها در اقتصاد با محوریت دلار نقطه قوت اقتصادی یافته‌اند اظهار کرد:

آنان از این نقطه قوت استفاده می‌کنند تا اراده خود را تحمیل کنند و از آن سو وابستگی اقتصاد ما به دلار نقطه ضعف ماست و باید به سمتی برویم که این وابستگی منتفی شود.

جلالی تاکید کرد: همچنین نسبتی میان پایداری زیرساخت‌ها و رضایتمندی مردم و کیفیت سطح زندگی مردم ایجاد شده و شاهد جنگ زیرساخت‌ها هستیم تا با حذف خدمتی از مردم، آنان را دچار چالش و درگیری با حکومت‌ها کنند. امروز همه عملیات تهدیدی دشمن بر مردم و اثر آن بر روان شان معنا پیدا می‌کند و قابل مشاهده و محاسبه است. قطع برق یا قطع اینترنت و جریان پول و ارتباطات می‌تواند باعث تاثیرات فراوان به زندگی مردم شود. همچنین کنترل دشمن بر شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه سبب می‌شود مردم از طریق ابزار رسانه دچار چالش با حکومت شوند و کاری کنند که صحنه تقابل میان مردم و حکومت دیده شود و البته که در این زمینه پاس گل‌ها و اشتباهات خود ما هم تاثیر دارد.

جلالی تصریح کرد: به نظر می‌رسد فشارهای آمریکا روزهای پایانی خود را طی می‌کند و با اطمینان می‌گویم که در حال عبور از این فشارها هستیم و به شرط اینکه رویکرد و گفتمان مقاومت را در داخل حفظ کنیم و پالس ضعف به بیرون ندهیم این مرحله را پشت سر می‌گذاریم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان توانمندی سیستم پدافندی کشور سبب شده آمریکا از رویکرد نظامی به سمت مادون آن و تاثیر عملیات روانی و اقدامات خود بر زندگی مردم حرکت کند تأکید کرد:

اینجا مهم است که بتوانیم یک تاب‌آوری مضاعف داشته باشیم. ما البته به تعبیر رهبری یک تاب‌آوری حیرت انگیز داشته‌ایم و این را باید به عنوان الگوی ترکیبی خود جهت حفظ مقاومت در برابر تهدیدات مختلف سایبری و بیولوژیک و اقتصادی دشمن در نظر گیریم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان