یک معتاد تزریقی در دوره های گذشته نماینده مجلس ایران بوده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 8:58

یک معتاد تزریقی در دوره های گذشته نماینده مجلس ایران بوده است

شماره: 15036
Aa Aa

او گفته این نماینده معتاد و تزریقی را از خیابان‌ها جمع می‌کردند و می‌آوردند و تا پایان دوره هم نماینده بود. آیا باید فقط نشست و نگاه کرد؟

سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی؛
یک معتاد تزریقی در دوره های گذشته نماینده مجلس ایران بوده است

علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:

در دوره‌های قبل نماینده‌ای داشتیم که خیلی مشخص بود که معتاد و تزریقی بود و او را از خیابان‌ها جمع می‌کردند و می‌آوردند و تا پایان دوره هم نماینده بود و وقتی این مساله کشف شد آیا او باید تا پایان دوره نماینده باقی بمانده و آبروی نظام و مجلس را ببرد؟ باید با او چه کرد؟

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، نماینده محلات ادامه داد:

یکی از عوامل بی‌اعتمادی به نظام همین مساله بوده است یعنی ما اجازه بدهیم این عامل بی‌اعتمادی هر روز جلوی چشم مردم باشد و روز به روز اعتماد مردم را کاهش بدهد؟ آقای رئیسی در قوه قضائیه یک شبه 50 قاضی را برکنار کرد. آیا نباید سازوکاری ایجاد شود که وقتی کسی نماینده مجلس شد اگر در طول دوره نمایندگی مسائل نامربوطی انجام داد، مثلاً جاسوسی کرد ـ اینها فرض است ـ باید فقط نشست و نگاه کرد؟ یا این پرونده باید به جایی ارجاع شود و یا مجلس پالایشی داشته باشد؟ یکی از مباحثی که الان در قانون نظارت مورد توجه است همین است که آیا ما اینجا ساکت باشیم یا مجلس یک خودپالایشی داشته باشد؟ یا با شورای نگهبان همکاری داشته باشد؟ البته این خیلی ظریف است و ظرافت آن این است که از یک سویی نباید آزادی نماینده سلب شود یعنی ما به سمتی حرکت نکنیم که حریّت نماینده سلب شود. نماینده باید آزاد باشد و حریّت داشته باشد.

قانون اساسی می‌گوید یک نماینده در راستای ایفای وظایف نمایندگی آزاد است، ما باید کاری کنیم در راستای ایفای نمایندگی حریّت نماینده سلب نشود و بعد هم قانون اساسی نگفته است آزادی نماینده مطلق است، اگر جایی کار خلافی انجام داد که اگر مردم عادی انجام بدهند زندان می‌روند، آیا در اینجا باید این نماینده را رها کرد؟ در یک دوره‌ای داشتیم که چند نفر بودند، مجلس که تمام شد بعد آنها زندان نرفتند، چرا باید این اتفاقی بیفتد؟ مردم هم دائم اعتراض می‌کردند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان