۱.۵ میلیون خانوار ایران مشمول بسته حمایتی کرونا شدند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 13:34

۱.۵ میلیون خانوار ایران مشمول بسته حمایتی کرونا شدند

شماره: 9506
Aa Aa

این کمک برای خانوار تک نفره ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار و پنج نفره و بالاتر ۶۰۰ هزار تومان است.

سازمان برنامه و بودجه ایران خبر داد؛
۱.۵ میلیون خانوار ایران مشمول بسته حمایتی کرونا شدند

عوض پور، رئیس امور سلامت و راه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه ایران می گوید در حال حاضر دو گروه مشمول دریافت بسته حمایتی جبران آسیب کرونا شده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر، گروه اول کسانی هستند که شغل موقت داشته و آن را از دست داده‌اند از جمله کارگران ساختمانی، کارگران روزمزد، کارگران رستوران‌ها، دستفروش‌ها یا حتی رانندگان تاکسی که قرار شده برای آن‌ها طرح خرید اعتباری و به تناسب افراد خانوار در نظر گرفته شود به نحوی که برای خانوار یک نفره یک میلیون و دو نفر به بالا تا دو میلیون تومان پرداخت خواهد شد. خرید اعتباری که برای این گروه پیش‌بینی شده در قالب تسهیلات چهار درصد خواهد بود. برای پرداخت این تسهیلات باید در ابتدا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اصناف و اتحادیه‌ها افراد مشمول را شناسایی کند. از یکشنبه ۲۵ اسفند سامانه ثبت نام متقاضیان آغاز به کار خواهد کرد. با توجه به اینکه باید در ابتدا این افراد ثبت نام و شناسایی شوند، مسئولان سازمان برنامه و بودجه می‌گویند تا انتهای اسفند یا هفته ابتدایی فروردین بسته‌های حمایتی این گروه پرداخت خواهد شد.

گروه دیگری که برای آن‌ها بسته حمایتی در نظر گرفته شده است،حدود ۱.۵ میلیون خانوار از جمعیت یارانه‌بگیران را شامل می‌شوند که هیچ شغلی ندارند یعنی حتی شغل موقت هم نداشته‌اند. قرار نیست که برای این گروه تسهیلات اعتباری در نظر گرفته شود بلکه به تناسب اعضای خانوار مبلغی پرداخت خواهد شد به طوری که برای خانوار تک نفره ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار و پنج نفره و بالاتر ۶۰۰ هزار تومان است.

با توجه به گروه‌هایی که تا کنون سازمان برنامه و بودجه برای مشمولیت بسته حمایتی کرونا معرفی کرده است به نظر می‌رسد در مرحله اول برنامه ای برای پرداخت به کارکنان و به عبارتی افراد با دریافت ثابت نیست و اگر قرار بر حمایت از کارکنان نیز باشد احتمالا بسته ای جداگانه در نظر گرفته خواهد شد.

 

منبع| ایسنا

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان