۱۵ نفر به افساد فی الارض متهم شدند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 0:27

۱۵ نفر به افساد فی الارض متهم شدند

شماره: 20335
Aa Aa

۳ نفر از ۱۵ متهم پرونده ۱۷ سال سن دارند| گفته شده اعضای باند اراذل و اوباش با هدایت اسرائیل و سلاح جنگی آدم ربایی کرده و ارز دیجیتال دریافت کرده اند.

اراذل و اوباش مرتبط با اسرائیل به اعدام محکوم شدند؛
۱۵ نفر به افساد فی الارض متهم شدند

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ضاربان شهید روح‌الله عجمیان در استان البرز برگزار شد.

به گزارش اسپادانا خبر، نماینده دادستان در بخشی از کیفرخواست قرائت شده در صحن علنی دادگاه گفت:

با توجه به شکایت اولیای دم شهید سید روح‌الله عجمیان، گواهی پزشکی قانونی، بازسازی صحنه جرم، اظهارات و اقاریر صریح متهمان مبنی بر ارتکاب جرایم، کشف آلات و ادوات جرم از متهمان، بازبینی تلفن همراه متهمان و کشف مطالب مجرمانه در آن‌ها، تصاویر منتشره مبنی بر به شهادت رساندن بسیجی شهید سید روح‌الله عجمیان، از ریاست دادگاه تقاضای اعمال اشد مجازات برای متهمان و صدور احکام متناسب با جرایم متهمان را دارم.

بعد از صدور کیفرخواست اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۵ نفر در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به ریاست سید موسی آصف الحسینی با حضور مستشاران دادگاه، وکلای متهمان، متهمان و همچنین پدر، مادر و بستگان بسیجی شهید سید روح‌الله عجمیان آغاز شد.

در دادگاه امروز ۳ نفر از ۱۵ متهم پرونده ۱۷ سال سن دارند.

براساس ماده ۳۱۵ قانون آیین دادرسی کیفری پرونده  افراد بالغ زیر ۱۸ سال که اتهام آنها در صلاحیت رسیدگی در دادگاه انقلاب است و با تعدد قضات رسیدگی می‌شود باید در شعبه یک دادگاه کیفری یک استان ویژه رسیدگی به جرایم نوجوانان رسیدگی شود.

نماینده دادستان گفت:

مورخ ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱ به دنبال فراخوان‌های شبکه‌های معاند و ضد انقلاب، جهت تجمع در مراسم چهلم خانم حدیث نجفی و برنامه ریزی اراذل و اوباش و حضور سایر افراد، اغتشاشگران مبادرت به انسداد مسیر اتوبان کرج – قزوین کردند که منجر به اختلال شدید در عبور و مرور و درگیری با مامورین انتظامی و مقاومت بسیج و سردادن شعارهای هنجارشکنانه به قصد مقابله با حکومت و ایجاد ناامنی شد. در این بین شهید مدافع امنیت آقای سید روح‌الله عجمیان جهت کنترل تجمعات و بازگشایی مسیر اتوبان و بدون هیچ ادوات و بدون اینکه، کسی چنین ماموریتی به وی محول کند، در راستای کمک به رفع انسداد اتوبان در محل حضور می‌یابد اما اغتشاشگران به نحو بسیار فجیع و ناجوانمردانه وی را با ضربات متعدد و با استفاده از چاقو و جسم سخت از قبیل سنگ، لگد و مشت به شهادت می‌رسانند. در این بین بسیجی شهید سید روح‌الله عجمیان به دلیل حمله اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

  •  

قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران همچنین از محکومیت "اعضای شبکه اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی" به اعدام خبر داد.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرده است:

این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم ربایی و اخذ اعترافات ساختگی از طریق شبکه اراذل و اوباش میکرد که در نهایت اعضای آن با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات دستگیر شدند. اعضای این باند با هدایت افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با تهیه سلاح جنگی اقدام به آدم ربایی کرده و دستمزد خود را به‌صورت ارز دیجیتال دریافت کرده بودند.

بر اساس مفاد موجود در پرونده، متهمان از اراذل و اوباش سابقه‌دار بودند و اعضای اصلی این باند از اینکه سفارش اقدامات خود را از افرادی در خارج از کشور دریافت می‌کردند و در قبال اخذ پول اقدام به برهم زدن امنیت کشور کرده‌اند آگاه بوده‌اند.

همچین متهمان از نوع اقدامات ضد امنیتی و اخذ دستورالعمل‌های حفاظتی پیرامون تردد، ارتباطات و رعایت ملاحظات امنیتی از افرادی  در خارج کشور آگاهی کامل داشتند.

براساس رای نهایی صادره از سوی دیوان عالی کشور متهمان ردیف اول تا چهارم پرونده به نام‌های حسین اردوخانزاده، شاهین ایمانی محمودآباد، میلاد اشرفی آتباتان و منوچهر شهبندی بجندی به جرم همکاری اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی و آدم ربایی به اعدام محکوم شدند.

سه متهم دیگر بر اساس جرایمی از جمله ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، معاونت در آدم ربایی  و نگهداری سلاح به پنج تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان