۲۵ استان ایران همچنان در وضعیت قرمز و هشدار کرونا قرار دارند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 3:55

۲۵ استان ایران همچنان در وضعیت قرمز و هشدار کرونا قرار دارند

شماره: 10734
Aa Aa

از دیروز تا امروز دو هزار و ۳۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شده و ۲۱۶ بیمار مبتلا جان خود را از دست داده اند.

با اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران؛
۲۵ استان ایران همچنان در وضعیت قرمز و هشدار کرونا قرار دارند

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت:

از دیروز تا امروز ۵ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت:

تاکنون ۲۵۳ هزار و ۲۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۶۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون دو میلیون و ۳۲۷ هزار و ۸۵۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد:

همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان