اسپادانا خبر
Published on اسپادانا خبر (https://www.espadanakhabar.ir)

خانه > صالحی: تشخیص مقامات بالاتر نظام این بود که در مذاکرات حضور یابم

رئیس سازمان انرژی اتمی از رفع بن بست‌های فنی در مذاکرات هسته‌ای اخیر با ۱+۵ خبر داد.

نگرانی های 1+5 در مورد غنی سازی و راکتور اراک برطرف شد؛

به گزارش اسپادانا، علی‌اکبر صالحی با تبیین روند دو دور مذاکره فنی در ژنو و مونتروی سوئیس گفت: ما در مذاکرات فنی با نوعی بن‌بست مواجه بودیم و تشخیص مقامات بالاتر نظام بر این بود که بنده شخصا در مذاکرات حضور یابم و در جزئیات مسائل نیز با بالاترین مقام طرف مقابل که وزیر انرژی امریکاست وارد گفتگو شوم. وی افزود: خوشبختانه در این دو جلسه، مذاکرات بسیار مثمر بود و قدم‌های خوبی برداشتیم. صالحی که با صداوسیما گفتگو می کرد، با بیان اینکه نمی‌تواند جزئیات این مذاکرات را بیان کند، اضافه کرد: در این مذاکرات درباره غنی‌سازی رآکتور تحقیقاتی اراک، موضوع تحقیق و توسعه، موضوع فردو و برخی مسائل کوچک‌تر گفتگو کردیم. معاون رئیس جمهور گفت: در موضوعات مربوط به غنی‌سازی و رآکتور اراک قدم‌های بسیار خوبی برداشتیم و توانستیم دغدغه‌ها و نگرانی‌های ساختگی آنان را با پیشنهاد فنی که ارائه کردیم برطرف کنیم و از منافع ملی و اصل صنعت هسته‌ای نیز به عنوان دستاورد عظیم سازمان انرژی اتمی و عزیزانی که در این سازمان کار می کنند دفاع کردیم. صالحی افزود: در مجموع این مذاکرات متوازن بود و به اعتبار اینکه هم سابقه فعالیت داشتم و هم در زمینه علمی و فنی آشنایی دارم حضورم خیلی کمک کرد و می توان گفت در این دو جلسه بن‌بست‌های فنی برطرف شد.

برچسب ها: 
مذاکرات هسته ای [1]

Source URL:https://www.espadanakhabar.ir/node/883

Links
[1] https://www.espadanakhabar.ir/tags/%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C