
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به دنبال پرتاب نخستین ماهواره نظامی این کشور به فضا در توئیتر نوشت:
" تحریم، تهدید و تطمیع سیاسی نمیتواند حرکت جمهوری اسلامی در مسیر تامین منافع ملی و حقوق قانونیاش را کُند نماید. تولید مستمر قدرت و بهرهگیری از دانش روز برای امنیت و رفاه مردم ایران از بیمارستان تا فضا ادامه خواهد داشت. غافلگیریهای جدید در راه است".
به گزارش اسپادانا خبر، پیش تر، ماهواره نور بهعنوان نخستین ماهواره نظامی ایران با ماهوارهبر ۳ مرحلهای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب شده و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.
