آمریکا رفتار خشونت‌آمیز با دانشجویان را متوقف کند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 26 ارديبهشت 1403 - 14:49

آمریکا رفتار خشونت‌آمیز با دانشجویان را متوقف کند

شماره: 25291
Aa Aa

دولت آمریکا با مجوز دادن به پلیس برای برخورد و سرکوب خشونت‌آمیز با مطالبات دانشجویی حقوق بشر و دموکراسی را نادیده گرفته است.

 گفت‌وگوهای دیپلماتیک برای مسائل هسته‌ای ادامه دارد؛
آمریکا رفتار خشونت‌آمیز با دانشجویان را متوقف کند

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خویش با بیان این که صدای دانشجویان خاموش‌شدنی نیست گفت:

رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان باید به سرعت متوقف شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

آنچه در دانشگاه‌های آمریکا رخ می‌دهد نشان دهنده بیداری جامعه جهانی و افکار عمومی جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی است. افکار عمومی و آزاداندیشان جهان بیش از این ادامه جنایت صهیونیست‌ها و ادامه حمایت از آن را بر نمی‌تابند. نمی‌توان با اقدامات پلیسی و سیاست‌های برخورد خشونت‌آمیز صدای معترضان به جنایات صهیونیست‌ها را بست. دولت آمریکا با مجوز دادن به پلیس این کشور برای برخورد و سرکوب خشونت‌آمیز با مطالبات دانشجویی به ویژه داخل دانشگاه عملا تعهدات حقوق بشری خود و احترام به اصول دموکراسی را نادیده گرفته است.

 کنعانی همچنین با بیان این که اگر نقش ضد تروریسم سپاه نبود اعضای پارلمان اروپا باید در پشت درب‌های پارلمان در معرض تهدید تروریست‌ها قرار می‌گرفتند گفت:

سپاه نیروی رسمی نظامی جمهوری اسلامی ایران است و مهمترین نقش را تامین امنیت ملی، حفاظت از مرزها و مقابله با تهدیدات و تجاوزات خارجی و فراسرزمینی و ایجاد امنیت برای ملت بزرگ ایران و نقش‌آفرینی در توسعه و شکوفایی اقتصادی ایفا کرده است. نقش سپاه در مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه یک نقش تاییدکننده و غیرقابل انکار است. اعضای پارلمان اروپا باید بدانند سپاه نیروی رسمی نظامی ایران و برخواسته از متن ملت ایران است. به اعضای پارلمان اروپا توصیه می‌کنیم در ارتباط با سپاه درست بیندیشند و برای هرگونه تصمیمی درست و بارها فکر کنند.

ناصر کنعانی با بیان این که گفت‌وگوهای دیپلماتیک برای مسائل هسته‌ای ادامه دارد گفت:

گفت‌وگوها و روابط دیپلماتیک برای مسائل هسته‌ای در روش مقتضی ادامه دارد. جمهوری اسلامی ایران در چارچوب نشست‌های دو جانبه دیدگاه‌های خودش را بیان می‌کند و یا در چارچوب دیدگاهی که دیگران دارند و علاقه‌مند به ایفای نقش هستند در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه این دیدگاه تبادل‌نظر و گفت‌وگو می‌شود.

در مبارزه با تروریست‌ها در کنار روسیه هستیم

او گفت:

هر گونه اقدام و عملیات تروریستی چه علیه شهروندان و مقامات روسیه و کشورهای دیگر محکوم است. ما در مبارزه با تروریسم در کنار فدراسیون روسیه قرار داریم. برخی طرفها و کشورها در راستای منافع نامشروع سیاسی هستند. رخدادهای تلخی که چه در فدراسیون روسیه و چه در ایران در ماه‌های گذشته و کشورهای منطقه در ماه‌های اخیر نشان می‌دهند که تروریسم یک تهدید مخوف برای کشورهای است. مبارزه حقیقی و پایدار، موثر و نتیجه بخش با تروریسم نیازمند عزم منطقه‌ای و جهانی برای ریشه‌کنی این پدیده شوم است.
 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان