نسل کشی نباید رسم عادی جهان شود | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403 - 0:46

نسل کشی نباید رسم عادی جهان شود

شماره: 24739
Aa Aa

فراموش نمی‌کنیم که ماه‌ها پیش به بهانه فوت غم انگیز یک دختر عزیز ایرانی که همه ما را در ایران متاثر ساخت در این مکان چه فریادها بلند شد اما امروز در فاجعه کشتار هزاران زن و کودک بی گناه در غزه هیچ تحرک جدی در سطح سازمان ملل صورت نمی‌گیرد.

جهان با شرم‌آورترین بحران اخلاقی و انسانی روبروست؛
نسل کشی نباید رسم عادی جهان شود

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست حقوق‎ شر سازمان ملل در ژنو گفت:

ایران برمبنای ارزش‌های ملی و اسلامی در احترام به حقوق‌بشر و کرامت انسانی ثابت قدم است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او اظهار داشت:

امروز تحقق اهداف متعالی حقوق‌بشر در عرصه بین‌المللی با چند چالش مهم روبرو است که فوری‌تر آن انسان‌کشی گسترده توسط تنها رژیم آپارتاید جهان یعنی رژیم ستیزه جو اسرائیل است. جهان با شرم آورترین بحران انسانی و اخلاقی روبرو است؛ بحرانی که نتیجه ۸۰ سال نقض مستمر حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین است.

او گفت:

یاید در این نشست مهم تاکید کنیم که اجازه ندهیم نسل‌کُشی به روال و رسم عادی در جهان تبدیل شود و شورای حقوق‌بشر باید رژیم صهیونیستی و حامیان آن را در قبال جنایات ضد بشری خود پاسخگو کند. کارنامه جهانی حقوق بشر به دلیل کشتار علیه زنان و کودکان در قالب نسل‌کشی لکه دار و سیاه شده است.

امیرعبداللهیان با بیان ایم که جهان با شرم‌آورترین بحران اخلاقی و انسانی روبروست ادامه داد:

این بحران نتیجه هشتاد سال سکوت بی‌شرمانه در برابر نقض حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین است. در جنگ اخیر غزه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار انسان ذبح، مجروح و یا زیر آوار ماندند و زندکان هم در معرض بیماری‌های عفونی و مرگ قریب الوقوع‌اند. اعاده جایگاه حقوق بشر در جهان مستلزم این است که اجازه ندهیم رژیم صهیونیستی با ادامه حملات هوایی و دریایی و زمینی و به قحطی رساندن غزه همچنان به نسل‌کشی زنان و کودکان فلسطینی ادامه دهد. فراموش نمی‌کنیم که ماه‌ها پیش به بهانه فوت غم انگیز یک دختر عزیز ایرانی که همه ما را در ایران متاثر ساخت در این مکان چه فریادها بلند شد و کمیته موسوم به حقیقت یاب شکل گرفت اما امروز در فاجعه کشتار هزاران زن و کودک بی گناه در غزه هیچ تحرک جدی در سطح سازمان ملل صورت نمی‌گیرد. لازم است این نکته را مجددا تکرار کنم که ایجاد سازوکارهای تحمیلی علیه کشور من به بهانه‌هایی همچون حقیقت یابی در شرایطی که چنین سازوکارهایی در جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد هیچ مبنای منطقی و مشروعیت حقوقی بین‌اللمللی ندارد و صرفا دستاویزی برای سوء استفاده ابزاری از حقوق بشر برای اعمال فشار سیاسی محسوب می‌شود. 

  •  

امیرعبداللهیان همچنین در دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت:

متأسفانه رویکردهای سیاسی غلط تاکنون باعث شده که تلاش‌های سیاسی برای پایانِ بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

 

555

 

وی ادامه داد:

طرفِ آمریکایی از کاهش جنگ و نه توقف جنگ صحبت می‌کند که نشان‌دهنده عدم اراده آمریکا برای پایان جنگ است. مقاومت در حوزه نظامی توانمند است و رژیم اسرائیل با تداوم جنگ چیزی به دست نخواهد آورد اما آنچه که موجب نگرانی است وضعیت وخیم انسانی است.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز گفت که تمام تلاش‌های خود را برای بسیج امکانات به‌منظور ارسال کمک‌های انسانی به غزه بکار می برد:

متأسفانه جامعه جهانی نتوانسته در این بحران از عهده مسئولیت انسانی خود برآید. لازم است در این زمینه تلاش های فوری بعمل آید و کمک های فوری گسیل گردد.

او گفت:

همه تلاش‌های خود را به‌منظور عدم وقوع یک فاجعه انسانی [در رفح] بکار خواهم بست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان