آمریکا مدیریت سیاسی جنگ ایران و عراق را برعهده داشت | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 31 ارديبهشت 1403 - 19:35

آمریکا مدیریت سیاسی جنگ ایران و عراق را برعهده داشت

شماره: 23552
Aa Aa

در تمام فرازهای تاریخ 45 ساله دشمنان بزرگ را مرتب شکست دادیم، چه در تحریم، چه در جنگ اطلاعاتی و عملیات‌های ویژه و جنگ نیابتی و استحاله فرهنگی.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران؛
آمریکا مدیریت سیاسی جنگ ایران و عراق را برعهده داشت

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت:

تحمیل جنگ برای بازگشت و احیا حقارت‌ها و تحمیل مجدد ذلت‌ها به ملت ایران بود و همه قدرت‌های شیطانی آن روز انفصال و ناپیوستگی و خصومت خود را در مواجه با انقلاب کنار گذاشتند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او با بیان اینکه برخی وقایع و حوادث تاریخی برای امت‌ها و ملت‌ها نقشی حیاتی، سرنوشت‌ساز و ابدی ایفا می‌کند گفت:

همانطور که عاشورا قله درخشش فضائل عالم و نقطه بقا و استمرار حیات اسلامی الی‌الابد قلب‌ها و دل‌ها را تحت تأثیر خود قرار داد و تا ابد فرهنگ ظلم‌ستیزی و ایستادن کنار امام مومنان را به نمایش گذاشت دفاع مقدس هم انبساط و تکرار و نازله‌ای از آن حادثه عظیم بود. دفاع مقدس پدیده شگفت‌انگیز در تاریخ جنگ‌های بشر بود، طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم و البته نابرابرترین جنگ جهانی بود و در مقیاس و ابعاد دشمنی علیه یک ملت تازه به استقلال‌رسیده و یک جنگ جهانی بود. دفاع مقدس واکنش سرسختانه قدرت‌‌های استکباری آن روز و شرکای آنها در مقابل یک پدیده نوین سیاسی و استثنائی در دهه‌های پایانی قرن بیستم بود. انقلاب اسلامی با طلوع دادن خورشید اسلام از مشرق اسلام زلزله سیاسی جدیدی را در نظم جهانی ایجاد کرد. دشمنان نمی‌خواستند هندسه قدرت و نظام قدرت جهانی تحت تأثیر اسلام تغییر کند چراکه می‌دانستند شعائر انقلاب در مرزها نمی‌ ماند و این انقلاب که در جستجوی کرامت، آزادی و عدالت است بیرقدار یک تمدن بزرگ خواهد بود. انقلابی در منطقه‌ای صورت گرفته بود که تکیه‌گاه سیاسی آمریکا بود. ایران در زمان شاه یک ایالت منفصل آمریکا بود و نقش مستقلی برای ایران قائل نبودند و ثروت‌های مادری و هویت معنوی ما توسط قدرت های بزرگ به یغما رفته بود و کسی نمی‌توانست تحمل کند در ایران آن روز که یکی از متحدان قدرتمند و مؤثر آمریکا بود چنین تکانه شدیدی صورت بگیرد. 

فرمانده کل سپاه پاسداران تحمیل جنگ را برای بازگشت و احیا حقارت‌ها و تحمیل مجدد ذلت‌ها به ملت ایران دانست و گفت:

همه قدرت‌های شیطانی آن روز انفصال و ناپیوستگی و خصومت خود را در مواجه با انقلاب کنار گذاشتند و همه دشمنان ما که با همدیگر هم دشمن بودند علیه ایران متحد شدند و ما شاهد اتحاد عجیب شوروی و آمریکا بودیم و این جنگ یکی از نابرابرترین جنگ‌ها بود که یک ملت تازه به حاکمیت رسیده که هوز قدرت دفاعی خود را برای مقابله با تهاجمات خارجی سر و سامان نداده بود با بزرگ‌ترین اتحاد نظامی و سیاسی و روانی و اطلاعاتی و حتی اقتصادی جهان مواجه شود. این جنگ برای پشیمان کردن ملت ایران از انقلابش بود که نمی‌توان نظامی دینی برپا کرد و الگوی مقاومت اسلامی قابل دوام نیست و مسلمانان نمی‌توانند خارج از مدار قدرت‌های جهانی حاکمیت تشکیل دهند. امام راحل در قلب این میدان عظیم جهانی ایستاد و ملت ایران با الهام گرفتن از فرهنگ عاشورا امام خویش را چون حلقه انگشتر در میان گرفتند و سد نفوذ ناپذیری شکل گرفت که از مکتب عاشورا الهام می‌گرفت و آرایش سیاسی و نظامی و اطلاعاتی دشمن را مورد هدف قرار می‌داد. دفاع مقدس برای ما بهترین فرصت بود تا در میدان حجم واقعی امپراتوری‌ها را بسنجیم. 

سلامی ادامه داد: 

آمریکا مدیریت سیاسی این جنگ را برعهده داشت که هم مدیریت آن را صورت می‌داد و هم از لحاظ اطلاعاتی پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار صدام قرار می‌داد. شوروی قدرت هوایی و زمینی عراق را در حد چهارمین ارتش دنیا تقویت کردند. اروپایی‌ها وارد حمایت از صدام شدند و آلمان انبارهای سلاح شیمیایی را به روی صدام گشود و انگلیسی‌ها طراحی لایه های دفاعی را انجام می‌دادند. ما با میراژهای فرانسوی و توپ‌های اتریشی و پول نفت کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس که تا پایان جنگ 90 میلیارد دلار به صدام کمک کردند می‌جنگیدیم و این در حالی بود که ما از واردات سیم خاردار محروم بودیم. جوانان عزیز ما‌ که شهید شدند ضامن بقای ما هستند و اگر نبودند شهرهای ما اشغال می‌شد و کشور تجزیه و انقلاب شکست می‌خورد و مجدد در نقشه ذلت جهانی جای می‌گرفتیم. آن جوانان برومند با گام های ثابت و با ایمان قوی مقابل دشمن ایستادند و باعث شدند این کشور چنین جنگ بی نظیری را اداره کند که در اواخر جنگ در دریا با آمریکایی ها بجنگیم و آخرین گلوله را ما شلیک کنیم و غلبه را از دشمن بگیریم؛ ما به قوت شهادت جنگیدیم و به سلاح تکیه نکردیم بلک بر ایمان تکیه کردیم و مردانی داشتیم که هرگز از پا نمی‌نشستند و با دنیا وداع کرده بودند و پدران و مادران و همسرانی که بر نبود این عزیزان صبر کردند و این استواری و شکوه صبر و هیبت توکل بود که ما را در این صحنه سخت بر دشمن غلبه داد. 

سلامی از مواضع منطقی و عادلانه رئیس جمهور در سازمان ملل تقدیر کرد:

ما در تمام فرازهای این تاریخ 45 ساله دشمنان بزرگ را مرتب شکست دادیم، چه در فضای تحریم، چه در جنگ اطلاعاتی و عملیات‌های ویژه و جنگ نیابتی و استحاله فرهنگی. در تمام این نبردها ملت ایران شجاعانه و مقتدرانه و مومنانه و آگاهانه با بصیرتی استثنائی دشمن را با ناکامی بدرقه کردند و این برای ملت ایران یک تاریخ عجیب و الهام بخش و درس بزرگ تاریخی داده است و آینده انقلاب  و نظام را برای همیشه تضمین نموده است. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان