آژانس بدون فشارهای سیاسی نقش خود را ایفا کند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 12:21

آژانس بدون فشارهای سیاسی نقش خود را ایفا کند

شماره: 25355
Aa Aa

همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب پادمان در سرلوحه کار ایران است و این حجم از بازرسی در طول تاریخ از هیچ کشوری انجام نگرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران؛
آژانس بدون فشارهای سیاسی نقش خود را ایفا کند

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای و سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران گفت:

آژانس بدون فشارهای سیاسی نقش خود را ایفا کند.

او اظهار داشت:

حداکثر تا ۲ ماه آینده اولین مرکز آموزش بین‌المللی هسته ای، علوم و فنون هسته‌ای را در اصفهان تاسیس خواهیم کرد. امیدواریم با توجه به تعاملات و همزمان تهاجم رسانه ای و روانی که علیه برنامه هسته ای ایران صورت می گیرد آژانس هم بتواند نقش خود را به عنوان یک نهاد بین المللی به صورت مستقل و به دور از نفوذها و فشارهای سیاسی ایفا کند و تسهیلات را فراهم کند به گونه ای که همه کشورها بتوانند از علوم و فنون هسته ای به طور عادلانه بهره‌مند شوند.

وی با بیان این که همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب پادمان در سرلوحه کار ایران است ادامه داد:

سه درصد فعالیت هسته‌ای داریم ولی ۲۲ درصد بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد. این حجم بازرسی در طول تاریخ از هیچ کشوری انجام نگرفته است.

او گفت:

امروز که دنیا با تغییرات عدیده‌ای روبرو است و اراده جمعی کشورها بر صفر کردن کربن تا ۲۰۵۰ است ما در سازمان انرژی اتمی شتابان‌تر در جهت گسترش فناوری هسته‌ای برای رسیدن به انرژی پاک و پایدار تلاش می‌کنیم. ایران اراده رسیدن به ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را تا ۱۴۲۰ در برنامه خودش قرار داده است و این طرح‌ها را در سواحل شمالی و جنوبی کشور به اجرا خواهد گذاشت.

وی اظهار داشت:

در گسترش فعالیت‌های هسته‌ای توسعه منابع انسانی صورت می‌گیرد و ما در آینده نزدیک اولین مرکز آموزش بین‌المللی هسته‌ای را افتتاح خواهیم کرد. 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان