ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 14:50

ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

شماره: 25311
Aa Aa

او با بیان این که ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند اعلام کرد که جریان صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست اما گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی وجود ندارد.

 رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران؛
ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

 اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران گفت:

بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است و ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود. از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدارهایی در ایران دیدارهایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد. مطمئنیم این گفتگو کمک می کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.

 او با بیان این که ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند گفت:

بازدید آنها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایندهای همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.

وی در خصوص اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز گفت:

این ها موضعگیری نیست و سؤال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان