اتحادیۀ اروپا باید به نیروهای مسلح ایران احترام بگذارد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 3:06

اتحادیۀ اروپا باید به نیروهای مسلح ایران احترام بگذارد

شماره: 25317
Aa Aa

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز با بیان این که اتحادیۀ اروپا خواهان تنش با ایران نیست از اقدامات سازنده رایزنی‌های دیپلماتیک استقبال کرده است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با جوزپ بورل؛
اتحادیۀ اروپا باید به نیروهای مسلح ایران احترام بگذارد

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوزپ بورل، نماینده مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا طی تماسی تلفنی درباره مناسبات اتحادیه اروپا و ایران و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند. 

به گزارش اسپادانا خبر، وی ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر تر به نسل‌کشی و جنایات اسرائیل در جنگ غزه تحرک جدی منطقه‌ای و بین‌المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته‌ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

او گفت:

اقدام نظامی ایران در پاسخ به حملۀ اسرائیل به سفارت ایران در دمشق دفاع مشروع بود. همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به ایران استقبال می‌کنیم.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان با بیان اینکه اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست از نقش مثبت ایران در کاهش تنش‌ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

بورل گفت:

اتحادیۀ اروپا خواهان تنش با ایران نیست. از اقدامات سازنده و گام‌های مثبت همزمان با تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک میان ایران و اتحادیۀ اروپا استقبال می‌کنیم. 
 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان