ابران به اتحادیه اروپا هشدار داد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 10:26

ابران به اتحادیه اروپا هشدار داد

شماره: 19945
Aa Aa

اتحادیه اروپا مسیر غیر سازنده، تکراری و شکست خورده سال‌های قبل را ادامه ندهند. رهبران چند کشور محدود در اتحادیه اروپا نگاه‌های افراطی و شتابزده نسبت به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارند.

حسین امیرعبدالهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
ابران به اتحادیه اروپا هشدار داد

حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه بلاروس با اشاره به تحریم‌های متقابل ایران علیه اتحادیه اروپا در اقدامی متقابل گفت:

به اتحادیه اروپا هشدار و توجه می‌دهیم که مسیر غیر سازنده، تکراری و شکست خورده سال‌های قبل را ادامه ندهند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار کرد:

در پاسخ به اقدام غیر سازنده اتحادیه اروپا در اعمال تحریم علیه ایران امروز لیست جدیدی از تحریم‌های وزارت خارجه علیه هشت نهاد و ۱۲ شخص در چارچوب اتحادیه اروپا را منتشر کردیم. این هشت نهاد و ۱۲ شخص در وقایع اخیری که در ایران رخ داد اقدام به حمایت و تشویق ترور، افراطی گری و خشونت کرده بودند که از نظر ما جزو مصادیق تعریف تروریست محسوب می‌شوند و در همان چارچوب با آنها برخورد می‌شود. در همین جا به اتحادیه اروپا هشدار و آنها را به این موضوع توجه می‌دهیم که مسیر غیر سازنده، تکراری و شکست خورده سال‌های قبل را ادامه ندهند. برای ما کاملا روشن است که رهبران چند کشور محدود در اتحادیه اروپا نگاه‌های افراطی و شتابزده نسبت به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارند و بخش بزرگی از اتحادیه اروپا در مسیر عقلانیت حرکت می‌کند. اتهامات بی اساس برخی از کشورها در مورد استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ علیه اوکراین را نیز قویا رد می‌کنیم و مقامات اوکراین را دعوت می‌کنیم که در یک نشست دو جانبه در سطح متخصصی فنی ایران و اوکراین حضور پیدا کنند و هر سندی را که در این خصوص در اختیار دارند، ارائه کنند. موضع ما همانطور که پیش از این گفته‌ایم عدم تسلیح طرفین در این جنگ است و ما مخالف جنگ هستیم.

امیر عبدالهیان گفت:

در حالیکه برخی از مقامات آمریکایی با ارسال پیام‌های محرمانه دیپلماتیک برای رسیدن به توافق شتاب دارند و در میز مذاکرات غیر مستقیم و تبادل پیام‌های غیر مستقیمی که دارند علاقمندی خود را مکررا در این زمینه ابراز می‌کنند اما همزمان از ترور و آشوب در ایران حمایت می‌کنند و به نظر می‌رسد که هدف آنها این است که در میز مذاکرات ما را وادار به عقب نشینی کنند. من در همین جا تاکید می‌کنم که ما در تامین منافع مردم خودمان از خطوط قرمز خود کوتاه نمی‌آییم. پیام‌های آمریکا برای رسیدن به توافق به دست ما می‌رسد و در روزهای اخیر نیز پیام دریافت کرده‌ایم. از نظر ما مسیر دیپلماسی به خوبی جریان دارد ولی برخی از مقامات آمریکایی در اظهارات ریاکارانه در رسانه‌ها به گونه‌ای حرف می‌زنند که این صحبت‌ها در تعارض با پیام‌های دیپلماتیک آنها قرار دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان