آمار کشته‌شدگان سیل در امامزاده داوود به هفت نفر رسید | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 20:29

آمار کشته‌شدگان سیل در امامزاده داوود به هفت نفر رسید

شماره: 18941
Aa Aa

بر اثر سیل و رانش زمین گل‌ولای به داخل امامزاده نفوذ کرد| به دلیل حضور زائران و افراد متفرقه در محل حادثه آمار دقیقی از مفقودی‌ها وجود ندارد.

برآورد دقیقی از مفقودی‌های سیل تهران در دست نیست؛
آمار کشته‌شدگان سیل در امامزاده داوود به هفت نفر رسید

سیل و رانش زمین منطقه امامزاده داوود تهران را در بر گرفت. گل‌ولای به داخل امامزاده نفوذ کرده و خودروها در زمین گیر افتاده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر، این حادثه حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد رخ داد که بلافاصله تیم‌های عملیاتی لازم به منطقه اعزام شدند.

با توجه به شدت آبگرفتگی‌ها و رانش زمین در برخی نقاط استان تهران تیم‌های امداد و نجات واکنش سریع در تهران و شهرستان‌های استان مشغول امدادرسانی بوده و جستجوی برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

  کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت:

از ساعت ۱:۳۰ بامداد بارش شدیدی در کل کشور به ویژه استان تهران آغاز شد که متأسفانه در برخی از مناطق شاهد بروز سیل و آب گرفتگی به خصوص در بخش کن تهران، منطقه امامزاده داوود(ع) بودیم. با توجه به وجود گل و لای و آب های زیاد که در برخی موارد باعث ایجاد آوار شده است ۱۰ سگ زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی در منطقه حضور پیدا کرده و مشغول جستجو برای مفقودین احتمالی هستند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد که با کشف یک جسد دیگر در محدوده امام زاده داوود (ع) شمار جانباختگان این حادثه به هفت تن رسید.

مرتضی مرادی پور در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر یک جسد دیگر را در محدوده امام‌زاده داوود کشف کردند و به این ترتیب شمار جانباختگان به هفت تن رسید.

قدرت‌الله محمدی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی نیز هم درباره آمار مفقودین سیل گفت:

برآورد دقیقی از مفقودی‌های سیل تهران نداریم و هنوز در حال جست‌وجوی پیکرها هستیم.

این اتفاق ساعت ۱۲:۲۰ رخ داد و آتش‌نشانی از ساعت یک بامداد با چهار ایستگاه امداد، نجات، حریق و ایستگاه پشتیبانی با تجهیزات سنگین و سبک برای آواربرداری، امدادرسانی و تخلیه گل‌ولای وارد عمل شد.

فعلا به دلیل حضور زائران و افراد متفرقه در محل حادثه آمار دقیقی از مفقودی‌ها نداریم و در حال جستجو هستیم. هلال احمر هم محلی فراهم کرده تا افراد در صورتی که مفقودی دارند به امدادرسانان اطلاع دهند.

او گفت:

مغازه‌ها، کسبه و واحدهای تجاری خسارت سنگینی از این سیل دیده‌اند.

  •  

همزمان بارش شدید باران در شهرستان دماوند موجب وقوع سیل در بخش رودهن شد و به روستاهای اطراف خسارت وارد کرد.

 

254

سیل شدید در رودخانه سیاهرود و روستاهای اطراف آن همچون وسکاره، آردینه و جورد واقع در شمال بخش رودهن خسارات شدید مالی از به باغات و دامداری ها وارد کرده است.

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند گفت:

در سیل رودهن جسد یک فرد میانسال مفقود شده کشف شد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان