ابراهیم رئیسی خواستار حمایت نمایندگان مجلس از دولت شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 13:27

ابراهیم رئیسی خواستار حمایت نمایندگان مجلس از دولت شد

شماره: 19131
Aa Aa

او با بیان این که همه ارکان کشور موظف به امیدآفرینی هستند گفته همه بر یک کشتی سوار هستیم و ناکامی هر کدام از ما به پای نظام نوشته می‌شود.

نشست دولت، هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی مجلس؛
ابراهیم رئیسی خواستار حمایت نمایندگان مجلس از دولت شد

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در نشست مشترک دولت، هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی گفت:

دولت مردمی در شرایطی خاص مسئولیت اداره کشور را بر عهده گرفت.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

۴۳ سال بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی انتظار این است که کارها با همگرایی، همدلی و وفاق همه ارکان نظام حکمرانی پیش برود. برای طی این مسیر سند گام دوم انقلاب اسلامی را در اختیار داریم که وضع موجود، وضع مطلوب و گام‌های لازم برای رسیدن به سبک زندگی شایسته انقلاب اسلامی را بسیار دقیق ترسیم کرده است.

رئیسی گفت:

دولت و مجلس به عنوان وضع‌کننده و مجری قوانین کشور مسئولیت مشترکی برای باز کردن گره‌های زندگی مردم و ایجاد گشایش در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند:

اقتضائات و دغدغه‌های جامعه باید بسیار دقیق شناسایی و در جهت تامین و حل و فصل آنها گام برداشته شود. نمایندگان مجلس همانگونه که با بررسی و دقت‌نظر خود در زمان بررسی صلاحیت وزرا از دولت حمایت کردند هم اکنون نیز از دولت به عنوان تجلی اراده مردم در مسیر توسعه و پیشرفت کشور حمایت کنند.

رئیسی با بیان اینکه همه بر یک کشتی سوار هستیم و ناکامی هر کدام از ما به پای نظام جمهوری اسلامی نوشته می‌شود گفت:

بنده به سهم خود در دولت هر قانونی را که در مجلس تصویب می‌شود بدون معطلی برای اجرا ابلاغ می‌کنم و باور دارم حتی اگر قانونی از نظر ما نقص یا ضعفی دارد نباید در اجرا با تاخیر مواجه شود بلکه باید تلاش کرد در حین اجرا اشکالات آن در خود مجلس برطرف شود.

رئیس جمهور دولت و مجلس را دو بازوی حکمرانی در کشور معرفی کرد:

ضرورت دارد دولت و نمایندگان مجلس به ویژه درباره طرح‌هایی که دارای بار مالی است هماهنگی بیشتری داشته باشند.

وی با بیان این که اینکه امروز همه ارکان کشور موظف به امیدآفرینی هستند گفت:

دشمنان جمهوری اسلامی همه توان خود را به کار بسته تا مردم را از نظام مایوس کنند و در این زمینه از هیچ کارشکنی، دروغ و فریبی دریغ ندارند. در مقابل این جریان دولت و مجلسی قرار دارند که می‌گویند مسائل جامعه را به خوبی شناخته و به دنبال رفع آنها هستند. مقتدای ما سخنی دارد که ما کاملاً به آن باور داریم و آن این است که هیچ مشکلی در کشور نداریم که راه‌حل آن در داخل وجود نداشته باشد.

او با بیان اینکه نظارت مجلس بر عملکرد دولت امری پسندیده و شایسته است، گفت:

نظارت البته باید به شکلی اعمال شود که شجاعت مدیران را از آنان نگیرد چرا که اگر این اتفاق افتاد دیگر یک مدیر نمی‌تواند به خوبی از عهده ماموریت‌های خود برآید.

رئیسی با بیان اینکه همکاری دولت و مجلس تاکنون نتایج سازنده‌ و مهمی داشته است افزود:

اصلاحات اقتصادی که در این دولت با حمایت مجلس آغاز شد از جمله کارهایی بود که سال‌ها معطل مانده و دولت‌ها و مجالس قبل از زیر بار اجرای آن شانه خالی کرده بودند. امروز فرصتی در اختیار دولت و مجلس است که می‌توانیم و باید از آن به نفع کشور و مردم بهره ببریم.

رئیسی از برگزاری جلسات تخصصی میان وزرا و کمیسیون‌های مجلس استقبال کرد:

این جلسات می‌تواند به فهم مشترک دولت و مجلس از مسائل کشور کمک کند و به هماهنگی بیشتر دو قوه بینجامد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان