ادعای آزار جنسی بازداشت‌شدگان را بررسی کنید | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 12:13

ادعای آزار جنسی بازداشت‌شدگان را بررسی کنید

شماره: 20648
Aa Aa

معاون امور زنان رئیس‌جمهور اسلامی ایران اما می گوید ادعای تجاوز به زندانیان زن ابدا صحت ندارد و جو سازی و حرکت های رسانه ای دشمن است.

فارس در واکنش به ادعای نرگس محمدی عنوان کرد؛
ادعای آزار جنسی بازداشت‌شدگان را بررسی کنید

خبرگزاری فارس نوشته است:

تجاوز، سواستفاده و آزار و اذیت جنسی‌ نقض اساسی قوانین حقوق بشر است. عباراتی که معمولا در تنش‌های بین‌المللی علیه دشمنان استفاده می‌شود تا کشور هدف را به نقض «سیستماتیک و گسترده حقوق‌بشر» متهم کنند و در نهایت مدعی اتهام «جنایت علیه بشریت» شوند.

به گزارش اسپادانا خبر، در ادامه یادداشت فارس آمده است:

آشوب‌های اخیر ایران فرصتی را برای جریان‌های ضدایرانی فراهم کرد تا با استفاده از کارگزاران خود در داخل و خارج کشور بخشی از پرونده‌سازی علیه ایران را با محوریت «آزار» و «تجاوز» جنسی به زنان و دختران بازداشت شده تکمیل کنند.

از قوه قضاییه درخواست می‌شود ادعای جدید نرگس محمدی مبنی بر چند مورد آزار جنسی در بازداشتگاه را پیگیری و ابعاد ماجرا را روشن و نتیجه را در اختیار رسانه و افکار عمومی قرار دهد. چنانچه ادعای مطرح شده واهی بود با عامل انتشار برخورد قانونی صورت گیرد و بالعکس اگر ادعا صحیح بود با عاملین جرم برخورد شدیدتری صورت گیرد.

تکرار یک دروغ با روش‌های مختلف علیه یک دولت با هدف اثبات وقوع آن دروغ در افکار عمومی و به منظور مشروعیت‌زدایی و در بعد بین‌المللی با هدف پرونده‌سازی و محکومیت بین‌المللی در دادگاه صورت می‌گیرد. معمولا بعد از گذر از دوران آشوب و درجایی که فضا آرام شده است، پیگیری‌ها مشخص می‌کند که چنین ادعاهایی دروغ بوده اما اثر آن دروغ در اذهان حذف شدنی نیست. به همین منظور نیازمند رسیدگی فوری و شفاف به چنین ادعاهایی هستیم تا مانع ایجاد هزینه در بعد داخلی و خارجی شویم. قانون‌گذاری در این حوزه از ضروریات است تا هزینه ادعای بدون سند مانعی باشد تا از انتشار رسانه‌ای آن پیشگیری کند.

  •  

همزمان، انسیه خزعلی، معاون امور زنان رئیس‌جمهور اسلامی ایران اظهار داشت:

ادعای تجاوز به زندانیان زن ابدا صحت ندارد. به همراه هیئتی بازدید کاملی از زندان داشتیم، مدتی آنجا با تک تک زنان به گفت و گو پرداختم و همراهانم نیز با تمامی خانم‌ها صحبت کردند و نوشته و نامه‌های آنها را دریافت کردیم و همچنان درحال پیگیری آنها هستیم. طبیعی است که دشمن در هر حادثه و اتفاقی که برای جمهوری اسلامی ایران رخ می‌دهد به این شکل عمل می‌کند و سعی می‌کند با جو سازی و حرکت های رسانه ای دروغ و افتراهایی را مطرح کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان