از انتخاب همسر در دانشگاه و پارک‌ و فضای مجازی پرهیز کنید | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 21:58

از انتخاب همسر در دانشگاه و پارک‌ و فضای مجازی پرهیز کنید

شماره: 18380
Aa Aa

آمار طلاق در ایران بسیار وحشتناک است؛ سن متوسط ازدواج دختران ایرانی ۲۵ سال و متوسط سن اولین فرزندآوری بالای ۲۹ سال شده است.

آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز؛
از انتخاب همسر در دانشگاه و پارک‌ و فضای مجازی پرهیز کنید

سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد:

بایدن چشم بر وعده‌های حقوق بشری بسته و با بن سلمان قاتل دست به یکی شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

طبق آمار در سال ۹۴، ۱۳٫۱ درصد طلاق‌ها زیر یکسال اول زندگی، ۲۴ درصد در دو سال زندگی، ۳۳٫۳ درصد زیر سه سال و ۴۰٫۹ درصد زیر چهارسال و ۴۷٫۳ درصد زیر پنج سال اول زندگی اتفاق افتاده است. این آمارها بسیار وحشتناک است. طلاق در سال‌های اول زندگی نشات گرفته از انتخاب نادرست است. دوری از انتخاب‌های احساسی همچون پرهیز از انتخاب‌ها مبنی بر انتخاب در سر کلاس درس و دانشگاه و از روی ظاهر، انتخاب در پارک‌ها، فضای مجازی از جمله مساله مورد اهمیت در انتخاب شریک زندگی است. انتخابی که در آن منطق و درایت حاکم نباشد، موفق نخواهد بود. گاها از روی رابطه احساسی و عاشقانه یک خوبی طرف را آنقدر بزرگ می‌کنند که آن یک ویژگی را به کل زندگی مشترک تعمیم می‌دهند و گویا فقط با یک ویژگی خوب می‌توان زندگی کرد. از روی احساس عاشقانه عیب طرف را نمی‌بیند و آن را کوچک می‌شمارد.

وی ابراز کرد:

برای مثال پسری یا دختری در کلاس درس با هم بگو بخند می‌کنند و در توجیه این کار می‌گویند که زمانه عوض شده است و این یک معاشرت است در حالیکه این توجیهات نشات گرفته از انتخاب از روی احساسات است. بعد از ازدواج که شور و اشتیاق از بین می‌رود تازه احساسات کنار می‌رود و تازه زوجین به هم کف نبودن هم پی می‌برند.

وی گفت:

کشور ما به جمعیت و فرزندآوری نیاز دارد و این مساله‌ای نیست که پشت گوش انداخت. سن متوسط ازدواج دختران ایرانی ۲۵ سال شده است و متوسط سن اولین فرزندآوری بالای ۲۹ سال است و این نشان می‌دهد که دیگر او فرصت زیادی برای فرزندآوری دیگر ندارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان