از غلبه ترجمه بر تألیف در حوزه نشر پرهیز شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 20:31

از غلبه ترجمه بر تألیف در حوزه نشر پرهیز شود

شماره: 22190
Aa Aa

او گفته همانطور که نسبت به تغذیه و سلامت جسمی کودکان و نوجوانان حساس هستیم باید نسبت به سلامت فکری آنها نیز با حساسیت برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس‌جمهور اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران؛
از غلبه ترجمه بر تألیف در حوزه نشر پرهیز شود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران از غرفه‌های مختلف سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او با تشریح اقدامات دولت در «تأمین کاغذ با کیفیت و ارزان قیمت» اعلام کرد با توجه به امکانات کشور و تدابیری که اندیشیده شده ناشران به زودی خبرهای خوشی در این خصوص خواهند شنید.

رئیسی با تاکید بر «پرهیز از غلبه ترجمه بر تألیف در حوزه نشر» گفت:

همانطور که نسبت به تغذیه و سلامت جسمی کودکان و نوجوانان حساس هستیم باید نسبت به سلامت فکری و اندیشه آنها نیز با حساسیت ویژه برنامه‌ریزی کنیم.

رئیسی ادبیات کودک و نوجوان را یکی از قالب‌های مهم برای انتقال مفاهیم عالی دانست و افزود:

کیفیت چاپ و نشر آثار هم به اندازه محتوا مهم است تا کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان جاذبه داشته باشد.

«تولید محتوای مناسب و به‌روز برای ارتقای فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان»، «بهره‌گیری از اندیشه و خلاقیت نوجوانان و جوانان در تألیف و نگارش کتاب»، «همکاری وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش با بخش خصوصی در انتشار کتاب‌های آموزنده برای کودک و نوجوان» و «توزیع مناسب و دسترسی آسان و ارزان مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب در اقصی نقاط کشور» از دیگر تأکیدات رییس‌جمهور در گفت‌وگو با ناشران و فعالان حوزه کتاب بود.

شایان ذکر است در این بازدید دو ساعت و نیمه وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و مدیران این وزارتخانه در حوزه کتاب و نشر نیز حضور داشتند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان