استفاده از اراذل و اوباش در ساخت و ساز بسیار عجیب است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 11:59

استفاده از اراذل و اوباش در ساخت و ساز بسیار عجیب است

شماره: 18400
Aa Aa

از دختران نوجوان در شیراز سوءاستفاده شده بود. برخی بابت چنین اقداماتی پول دریافت می‌کنند| قطعا این شرایط وجود ندارد که تمام مطالبات مردم تأمین شود.

انتشار اسامی ساختمان های ناایمن اقدامی نادرست است؛
استفاده از اراذل و اوباش در ساخت و ساز بسیار عجیب است

محمد جعفر منتظری، دادستان کل ایران گفت:

شورای شهر یکی از نهاد‌هایی است که باید در صیانت از حقوق‌مردم مطالبه گر باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران، او با حضور در صحن شورا به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت:

یکی از تکالیف و وظایف تعریف شده برای قوه قضاییه صیانت و حفاظت از حقوق عامه است که برعهده دادستانی کل کشور است.

او گفت:

شورای شهر یکی از نهاد‌هایی است که باید در صیانت از حقوق‌مردم مطالبه گر باشد. اگر شما اختیارات دادستان و دستگاه قضایی را ندارید به عنوان نمایندگان مردم به صورت جدی مطالبه کنید. آیا تاکنون بحث کردید که هرجایی که حقوق مردم تضییع می‌شود نیازمند این است که از ظرفیت دادستان استفاده کنید؟

باو ادامه داد:

گاهی شوراها زمینه ساز تخلفات شهری هستند و گاهی هم مهندسان ناظر بدون دیدن ساختمان برگه‌ها را امضا می‌کنند، شهرداری‌ها را مکلف کنید که نسبت به امنیت ساختمان‌ها ورود کنند. استفاده از اراذل و اوباش در ساخت و ساز بسیار عجیب است. حتما این موضوع را از طریق دادستانی پیگیری کنید.

او پس از استماع سئوالات اعضای شورای شهر تهران با اشاره به موضوع تجمع نوجوانان دختر و پسر در شیراز اظهار داشت:

از این دختران نوجوان در قالب تجمع سوءاستفاده شده بود و برای نظام جمهوری اسلامی ایران با تعداد زیادی شهید و سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی زیبنده نیست که چنین اتفاقاتی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه برخی در خارج از کشور مانند آمریکا و استکبار مأموریت دارند تا چنین اقداماتی را انجام دهند و بابت این مسئله پول دریافت می‌کنند گفت:

مدتی پیش زنی در یکی از خیابان‌ها برهنه حرکت کرده بود و پس از دستگیری مشخص شد این فرد در قالب دریافت پول از خارج از کشور دست به چنین اقدامی زده است. برای پیشگیری از چنین موضوعاتی باید کار فرهنگی مشترک انجام شود و نباید این اقدامات فرهنگی را موکول به برخوردهای قضایی کرد. برخی می‌گویند چرا با بدحجابی برخورد نمی‌کنید. نظر من این است که باید ابتدا کار فرهنگی انجام شود. دستگاه‌های مختلفی اعتبار و بودجه برای کار فرهنگی دارند و ما نباید در کار دستگاه‌های دیگر ورود کنیم. از اعضای شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان مردم درخواست دارم که این موضوعات فرهنگی را در دستورکار قرار دهند.

محمد جعفر منتظری در حاشیه هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران نیز گفت:

مردم باید به گونه ای هدایت شوند که متناسب با امکانات درخواست داشته باشند. ما محدودیت هایی در بخش‌های مختلف داریم و مردم باید بر اساس این محدودیت ها مطالبات خود را مطرح کنند و اگر این مطالبات به حق باشد وظیفه داریم آن را در دستور کار قرار دهیم.

منتظری با اشاره به انتشار اسامی ساختمان های ناایمن تاکید کرد:

انتشار این اسامی اقدام درستی نیست چون اینکه بگوییم چه تعداد ساختمان در حال ریزش هستند باعث التهاب در جامعه می شود. انتشار هر چیزی به مصلحت نیست. شفاف سازی اتفاق خوبی است اما در شهر تهران مسائلی وجود دارد که مسئولان باید بدانند و پیگیری کنند. مهم این است که مسئولان بی تفاوت نباشند و مطالبات را دنبال کنند. باید حقوق مردم را محترم بشماریم اما باید در بیان مسائل نباید به گونه ای عمل شود که توقعاتی از سوی مردم ایجاد شود و مسئولان نتوانند آن را برآورده کنند. این باعث می شود نتوانیم تمام مطالبات را تأمین کنیم چون قطعا این شرایط وجود ندارد که تمام مطالبات تأمین شود.

وی افزود: رسانه ها باید فرهنگسازی کرده و این تفهیم را انجام دهند که این چنین نیست که مسئولان بتوانند در زمان کوتاه، مطالبات آنها را به نتیجه برسانند.

منتظری با اشاره به پرونده حادثه متروپل گفت:

دادگستری خوزستان پرونده تخلفات در حال رسیدگی و در آستانه اتمام است اما در خصوص خسارات وارده و تلفات انسانی بررسی ها در حال انجام است و پیگیری می کنیم که حقوق افراد در این حادثه رسیدگی شود. حادثه متروپل در دو بخش در حال بررسی است و آن بخشی که در مورد تخلفات است در دادگستری خوزستان در حال پیگیری است و در آستانه اتمام است اما در حوزه خسارات مالی و تلفات انسانی بررسی‌ها در حال انجام است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان