استنکاف از مصوبات ستاد امر به معروف جرم است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 17:19

استنکاف از مصوبات ستاد امر به معروف جرم است

شماره: 18201
Aa Aa

حاکمیت قرارگاهی تشکیل داده که تصمیم دارد نسبت به مساله عفاف و حجاب و عفت عمومی تدابیری اتخاذ کند| سگ‌گردانی جرم آشکار است.

عبداللهی‌نژاد، دبیر ستاد امر به‌ معروف استان اصفهان؛
استنکاف از مصوبات ستاد امر به معروف جرم است

احمد عبداللهی‌نژاد، دبیر ستاد امر به‌ معروف استان اصفهان در یک نشست خبری گفت:

مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر لازم الاجرا بوده و استنکاف از آن جرم و در حد انفصال از خدمت است. این مسائل جز شرایط و ظرفیت‌های این ستاد است.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی منحصر به فردی در بین تمام دستورات اسلامی برخوردار است. اکنون ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مقابل مومنانی که خود را آمر به معروف و ناهی از منکر می‌دانند تکلیف حمایتی دارد.

وی اظهار کرد:

در تبصره امر به معروف و نهی از منکر گفته می‌شود در احکام حکومتی نظر مقام ولی فقیه ملاک عمل است از این رو اگر در مساله‌ای اختلاف نظر باشد نظر مقام معظم رهبری ملاک عمل خواهد بود.

وی عمچنین اظهار داشت:

حدود سه سال قبل در خصوص مساله سگ‌گردانی با دادسرا مکاتبه شد و دادسرا از دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی استعلام گرفت که آیا سگ‌گردانی تهدید علیه بهداشت عمومی هست یا خیر و آیا انتقال دهنده بیماری‌ها هست؟ از این رو بهترین پاسخ توسط دانشگاه علوم پزشکی در چند صفحه ارائه و اعلام کردند که سگ‌گردانی تهدید علیه بهداشت عمومی است که این موضوع جرم آشکار است. در حال حاضر حاکمیت قصد برخورد با سگ‌گردانی را دارد اما این مساله در برخی از مناطق به فرهنگ تبدیل شده است. یکی از ابعاد مختلف و مهم این مساله مسایل اقتصادی است چراکه طبق گزارش‌های واصله برخی افراد به خاطر سود بیشتر شغل خود را رها کرده و سگ پرورش می‌دهند.

وی با بیان اینکه نگهداری برخی از حیوانات و پرندگان در اسلام سفارش شده است افزود:

اینکه نگهداری از سگ نهی شده و بسیاری از افراد به سراغ آن می‌روند در راستای ترویج فرهنگ غرب است.

وی گفت:

فارغ از اینکه قرارگاه عفاف و حجاب نقدی داشته باشد به هرحال حاکمیت قرارگاهی تشکیل داده که این قرارگاه تصمیم دارد نسبت به مساله عفاف و حجاب و عفت عمومی تدابیری اتخاذ کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان