انقلابی‌گری شو و نمایش است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403 - 14:34

انقلابی‌گری شو و نمایش است

شماره: 16400
Aa Aa

صدا و سیما برنامه‌های مشمئزکننده می‌گذارد و برای چندهمسری تشویق می‌کند| خیانت زن‌ها افزایش پیدا کرده ومن به آن‌ها حق می‌دهم.

فائزه هاشمی رفسنجانی عنوان کرد؛
انقلابی‌گری شو و نمایش است

فائزه هاشمی رفسنجانی در واکنش به اظهارات ائمه جمعه و طرح های مجلس برای اجباری شدن معالجه زنان توسط پزشکان زن گفت:

 سیاست اینگونه را اگر بخواهند ادامه دهند غلط است. باور عمومی جامعه کمتر پزشکان زن را به‌خصوص در مسائل جدی قبول دارد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفت و گو با دیده بان ایران ادامه داد:

درستش این است که ما هر دو را آزاد بگذاریم. اگر این کار را نکنیم باز فرار جمعیت داریم که بروند کارهایشان را جاهای دیگر بکنند. هر چیز تحمیلی که جواب نمی‌دهد. انتخاب را آزاد بگذارند، کسانی که ناراحتند می‌روند پیش پزشک زن و کسانی هم که مشکلی ندارند و ترجیح می‌دهند که پزشک مرد باشد می‌روند پیش پزشک مرد.

او با انتقاد از وضعیت پذیرش دانشجوی پزشکی گفت:

سهمیه‌بندی دانشجویان پزشکی نیز دقیقا آدم را یاد سیاست‌های همین الان طالبان می‌اندازد؛ مدام زن‌ها را محدود می‌کنند و زن‌ها را برای یک جاهای خاص گذاشته‌اند و سیستمشان را دارند مردانه می‌کنند. به نظر من این‌ها نگاه‌های طالبانی است.

وی در واکنش به اصرار دولت و مجلس بر موضوع حذف غربال‌گری اظهار کرد:

ما یک کشور بسته مثل کره شمالی که نیستیم و ایران شرایط خاص خودش را دارد. مردم زیرزمینی، غیرقانونی و قاچاق، می‌روند به کشورهای دیگر و باز مشکل روی مشکل. از زمانی که عقلانیت از سیاست‌گذاری ما دور شد و انقلابی‌گری شد اوضاع کشور خراب شد چون من انقلابی‌گری را یک شو می‌دانم. انقلابی‌گری ما یک نمایش است چون ما همینطور از اهداف انقلاب فاصله گرفتیم و انقلابی‌گری را جایگزین اهداف انقلاب کردیم. نمی‌شود و این‌ها با همدیگر در تضاد است. از وقتی که عقلانیت دور شد و انقلابی‌گری تشویق شد ما سیاست‌هایمان متأسفانه همه غلط پشت غلط. نتیجه‌اش را هم می‌بینیم ولی باز اصرار داریم که مرغ یک پا دارد و ما باید همین کارها را بکنیم. آزادبودن مردها در ازدواج‌های مجدد و صیغه‌ها خیانت به همسرانشان است. این واقعا فاجعه است. صدا و سیما برنامه‌های مشمئزکننده می‌گذارد و برای چندهمسری تشویق می‌کند و این‌ها خودش مانع ازدواج است و وقتی ازدواج کاهش پیدا کند، فرزندآوری هم کاهش پیدا می‌کند. از آن سو خیانت زن‌ها افزایش پیدا کرده. من به آن‌ها حق می‌دهم. نمی‌گویم کار خوبی است ولی وقتی من می‌بینم همسرم خیانت کرده و قانون هم از او حمایت کرده من هم می‌گویم من چرا نکنم و می‌روم و این کار بد را انجام می‌دهم بنابراین متأسفانه توجه نمی‌کنیم که این سیاست‌های غلط ما و این قوانین اشتباه ما در حوزه زنان چطوری تیشه به ریشه همه چیز ما زده و ما فقط در شعار و سخنرانی‌هایمان خیلی خوبیم؛ خوب خوبیم ولی در عمل هیچ اقدامی بلد نیستیم متأسفانه.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان