ایران در میان 100 کشور فقیر دنیا در سال 2019 قرار دارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 14:54

ایران در میان 100 کشور فقیر دنیا در سال 2019 قرار دارد

شماره: 7197
Aa Aa

وضعیت کشورهای فیجی، مقدونیه، نامیبیا و اردن از ایران بهتر است| 17 کشور از 20 کشور اول این فهرست را کشورهای آفریقایی تشکیل می‌دهند.

بر اساس گزارش وب سایت NaijaQuest؛
ایران در میان 100 کشور فقیر دنیا در سال 2019 قرار دارد

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از اتاق بازرگانی ایران، سایت «NaijaQuest» که اطلاعات کلی و عمومی دست اول را در سراسر جهان به کاربرانش ارائه می‌دهد، گزارشی تهیه کرده و بر اساس آن فهرستی به‌روز را از 100 کشور فقیر جهان در اوایل سال 2019 ارائه کرده است.

این فهرست به‌روز شده‌ 100 کشور فقیر جهان در این لحظه است.

این رتبه‌بندی بر مبنای تولید ناخالص داخلی (GPD) و برابری قدرت خرید (PPP) برای هر نفر در هر یک از این کشورهاست. بدین شیوه قادر خواهیم بود که استاندارد حقیقی زندگی افراد در بیشتر کشورها را برآورد کنیم.

در واقع امروزه در بعضی از فقیرترین کشورها در جهان، افراد ثروتمندی وجود دارند که می‌توان آنها را میلیاردر تلقی کرد اما در عوض جمعیت آنهایی که در فقر زندگی می‌کنند بسیار بیشتر از جمعیت اغنیا در آن کشورهاست. اگرچه تعریف کردن فقر آسان نیست اما اقتصاددانان استانداردهایی مبتنی بر محل زندگی، میزان درآمد و زمان برای تعیین اینکه یک فرد حقیقتا فقیر است یا نه تعیین کرده‌اند. برای تحقق این امر یک آستانه درآمدی تعیین و افراد با درآمد پایین‌تر از آن فقیر تلقی می‌شوند.

اشاره به این موضوع دلسردکننده است که 17 کشور از 20 کشور اول این فهرست را کشورهای آفریقایی تشکیل می‌دهند. اگرچه تلاش‌هایی برای کاهش سطح فقر در این کشورها صورت گرفته است اما عوامل مختلفی همچون فساد، بیماری‌های همه‌گیر، قحطی و تنش‌های موجود و بسیاری از عوامل دیگر از ارتقای کیفیت زندگی افراد در این قاره جلوگیری کرده است.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان