ایران عضویت خویش در سه سازمان بین المللی را لغو کرد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 23:29

ایران عضویت خویش در سه سازمان بین المللی را لغو کرد

شماره: 25182
Aa Aa

ایران از عضویت در «شورای بین‌المللی موزه ها» و «شبکه سازمانهای علمی جهان سوم» انصراف داده و پرداخت حق عضویت به آنها را نیز قطع خواهد کرد.

عدم تمایل به تداوم عضویت در برخی مجامع بین المللی؛
ایران عضویت خویش در سه سازمان بین المللی را لغو کرد

دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد با توجه به عدم تمایل به تداوم عضویت در برخی مجامع بین المللی لایحه لغو عضویت در این مجامع را به مجلس تقدیم کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از جماران، بر این اساس ایران از عضویت در «شورای بین‌المللی موزه ها» که در زمان تصویب با وزارت فرهنگ و ارشاد همکاری داشته و شورای بین‌المللی محوطه ها و بناها (‌ایکوموس) که همکاری هایی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت) داشته و همچنین «شبکه سازمانهای علمی جهان سوم» که مصوب شده بود همکاری هایی با وزارت فرهنگ و آموزش عالی و به ویژه ‌دانشگاه صنعتی شریف و سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران داشته باشد، انصراف داده است. در پی این لغو عضویت، ایران پرداخت حق عضویت به آنها را نیز قطع خواهد کرد.

 

222

 

لغو عضویت ایران در «شورای بین المللی موزه ها» به درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به دلیل خصوصی شدن این شورا و تغییر ماهیت بین المللی بودن آن انجام شده است. وزارت میراث فرهنگ و گردشگری درخواست عدم عضویت در شورای بین المللی محوطه‌ها و بنا‌ها را نیز داشته است.

  •  

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خروج ایران از شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی را تکذیب کرد.

عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

ایکوموس شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی است و اخبار کذبی که منتشر شد که ایران ایکوموس و ایکوم خارج شده است تکذیب می‌شود.

وی افزود:

 در دولت سیزدهم فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب بیشتر دنبال شده است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان