با دستور ابراهیم رئیسی احداث پتروشیمی میانکاله متوقف شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 21:25

با دستور ابراهیم رئیسی احداث پتروشیمی میانکاله متوقف شد

شماره: 17369
Aa Aa

بازنگری در مصوبه دولت قبل برای احداث پتروشیمی میانکاله در دستور کار هیأت وزیران قرار گرفته و احتمالاً پرونده این طرح برای همیشه بسته خواهد شد.

موارد خلاف قانون و آسیب‌زا برای محیط زیست احصا شود؛
با دستور ابراهیم رئیسی احداث پتروشیمی میانکاله متوقف شد

«سید ابراهیم رئیسی» ٰرئیس جمهور ایران در آخرین جلسه هیأت دولت به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دستور داد موضوع احداث پتروشیمی میانکاله را بررسی و با احصای موارد خلاف قانون و آسیب‌زا برای محیط زیست سریعاً از اجرای آن جلوگیری کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت ایران، علی سلاجقه اعلام کرده از نظر دولت کلنگی که برای احداث پتروشیمی میانکاله به زمین زده شده فاقد اعتبار بوده و در واقع کلنگی به زمین زده نشده است:

«طبق قانون دیگر هیچ کلنگی بدون مجوز محیط زیست بر زمین نخواهد خورد و در اجرای این طرح نیز کوتاه نخواهیم آمد».

بازنگری در مصوبه دولت قبل برای احداث پتروشیمی میانکاله در دستور کار هیأت وزیران قرار گرفته و احتمالاً با ابطال آن بر اساس مصوبه جدید دولت پرونده این طرح برای همیشه بسته خواهد شد.

مصوبه دولت گذشته با مخالفت فعالان محیط زیستی مواجه و عملیات احداث این طرح متوقف شد اما با تشکیل دولت سیزدهم بار دیگر این موضوع در کانون اخبار قرار گرفت.

  •  

دادیار دادسرای دیوانعالی و مدیر کل حوزه حقوق عامه دادستانی کل ایران با ارسال نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب مازندران دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله را صادر کرد.

مدیر کل حوزه حقوق عامه دادستانی کل ایران در این نامه که در هفته جاری و به دستور منتظری صادر کرده است بر اساس تکالیف قانونی دستگاه قضایی در پیگیری حقوق عامه و با استناد به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ممنوعیت استقرار صنایع شیمیایی در صورت دارا بودن فاضلاب صنعتی در فرایند تولید، دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله را صادر کرده است.

رئیس دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال در این دستور خطاب به دادستان مازندران تاکید کرده است در خصوص احداث مجتمع پتروشیمی در مراتع روستای حسین آباد شهرستان بهشهر در محدوده زیستبوم میانکاله به قید فوریت گزارش جامعی از ابعاد مختلف موضوع از چگونگی فرایند واگذاری ۹۰ هکتار عرصه به سرمایه گذاری، انجام بررسی اولیه طرح و نحوه جانمایی آن، اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط و بررسی اثرات زیست محیطی پروژه تهیه شود و تا مشخص شدن نتیجه نهایی بررسی‌ها از ادامه فعالیت طرح جلوگیری شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان