با سرکشی دانشجویان بی حجاب برخورد می کنیم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 20:36

با سرکشی دانشجویان بی حجاب برخورد می کنیم

شماره: 20956
Aa Aa

قاطعانه مقررات حجاب و عفاف را اجرا خواهیم کرد| افراد بی‌حجاب در بدو ورود و در داخل محیط دانشگاه از طریق کارت دانشجویی شناسایی خواهند شد.

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران؛
با سرکشی دانشجویان بی حجاب برخورد می کنیم

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در نشست شورای دانشگاه بر جدیت و اهتمام مدیران نسبت به اجرای قوانین و مقررات در حوزه پوشش تاکید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

متأسفانه گروه اندکی از دانشجویان هستند که چندان علاقه‌ای به تمکین از قانون ندارند. قانون یعنی عقل سلیم و همه موظف هستیم آن را فصل‌الخطاب قرار دهیم. 

رئیس دانشگاه تهران با بیان این که قاطعانه مقررات حجاب و عفاف را اجرا خواهیم کرد گفت:

اجازه تخطی و تخلف قانونی را به افراد بی‌حجاب نخواهیم داد. تمام تلاشمان این بوده و هست که شأن دانشگاه حفظ شود. برای مدیریت پدیده بی‌حجابی یک طیف عملکردی وجود دارد که در یک سوی این پیوستار «رهاشدگی» و در سوی دیگر پیوستار «برخوردهای تند» قرار دارد. ما همواره در مدیریت دانشگاه با رویکردهای افراطی و تفریطی مخالف بوده‌ایم و معتقدیم که در مدیریت پدیده‌های فرهنگی نقطه‌ای از این پیوستار را انتخاب کنیم که با سطح بلوغ دانشگاهیان تناسب داشته باشد به گونه‌ای که ضمن اقناع‌سازی ذینفعان، جدیت در اجرای قوانین و مقررات نیز وجود داشته باشد لذا وسط این طیف را به عنوان نقطه تعادل می‌بینیم و در خصوص حجاب نیز با این رویکرد عمل خواهیم کرد به گونه‌ای که ضمن دعوت افراد به رعایت مقررات و توجیه آن‌ها در به‌کارگیری ابزارهای قانونی جدیت نشان خواهیم داد. 

رئیس دانشگاه تهران گفت:

بر اساس بخشنامه ای که از امروز لازم‌الاجراست در مرحله اول افراد بی‌حجاب در بدو ورود و در داخل محیط دانشگاه از طریق کارت دانشجویی شناسایی خواهند شد. به این افراد در این مرحله تذکر داده می‌شود تا به رعایت قانون برگردند و صرف نظر از هر اعتقاد و دیدگاهی که دارند قانون را فصل‌الخطاب قرار دهند و به مقررات پوشش تمکین نمایند. در این مرحله نیروهای انتظامات بعد از شناسایی افراد صرفا به تذکر قانونی برای رعایت حجاب بسنده خواهند کرد و حتی در قبال افرادی که به تذکر بی‌توجهی می‌کنند اجازه ورود می‌دهند و برخوردی با آن‌ها نخواهند کرد اما مشخصات این‌گونه افراد را ثبت نموده و آن را به مراجع ذیصلاح گزارش خواهند داد. در گام اول برای افرادی که به تذکر بی‌توجهی کنند، پیامک ارسال می‌شود و از آن‌ها خواسته می‌شود که قوانین و مقررات را رعایت کنند. در گام دوم از طرف دانشگاه با خانواده افرادی که از قانون تمرد نمایند، تماس گرفته و گزارش می‌شود که فرزندشان متأسفانه به قانون احترام نمی‌گذارد. در مرحله سوم در صورتی که فرد لجاجت نماید و بر سرکشی از قانون اصرار ورزد برای او پرونده انضباطی شکل می‌گیرد. این افراد در صورتی که در جلسه کمیته انضباطی به اشتباه خود اذعان کنند و قانون‌پذیر شوند با اخذ تعهد، پرونده انضباطی آن‌ها از دستور کار خارج می‌شود و در صورتی که باز هم بر بی‌قانونی اصرار ورزند، طبق قانون مورد برخورد انضباطی قرار می‌گیرند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان