با شایعه‌سازان و تخریبگران انتخاباتی در فضای مجازی برخورد می شود | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 11:17

با شایعه‌سازان و تخریبگران انتخاباتی در فضای مجازی برخورد می شود

شماره: 24607
Aa Aa

 چنانچه دروغ‌پراکنی‌ها در رصد پلیس فتا قرار بگیرد به‌عنوان ضابطه قضایی برخورد لازم را با شایعه‌ساز و کسی که قصد تخریب دارد انجام می‌شود.

با اعلام معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتای فراجا؛
با شایعه‌سازان و تخریبگران انتخاباتی در فضای مجازی برخورد می شود

رامین پاشایی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتای فراجا درباره وظیفه پلیس فتا در مواجه با دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی در فضای مجازی و به خصوص در ایام انتخابات گفت:

طرح عملیاتی پلیس فتا در این خصوص از حدودو 20 روز پیش آغاز شد که منطبق بر ماده ۷۹ قانون انتخابات مصوب مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

پلیس فتا به‌عنوان ضابط قوه قضائیه یک بخشی از مسئولیت رصد و پاکسازی فضای مجازی در برهه انتخابات را بر عهده دارد و از این رو چنانچه دروغ‌پراکنی‌ها در رصد پلیس فتا قرار بگیرد به‌عنوان ضابطه قضایی برخورد لازم را با شایعه‌سازان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی در کشورما از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های بومی و غیربومی تشکیل می‌شود اظهارکرد:

متأسفانه فیک نیوزها، شایعه‌پراکنی، تهمت، افترا و تخریب چهره‌ها از جمله مواردی است که در فضای مجازی وجود دارد و هر چه به زمان انتخابات نزدیکتر شویم احتمال افزایش چنین مواردی نیز وجود دارد.

او درباره وظیفه پلیس در مواجه با دروغ‌پراکنی در فضای مجازی در برهه انتخابات به ماده ۷۹ قانون انتخابات اشاره کرد و گفت:

ماده 79 وظیفه پلیس را در این خصوص مشخص کرده است و چنانچه دروغ‌پراکنی‌ها در رصد پلیس فتا قرار بگیرد به‌عنوان ضابطه قضایی برخورد لازم را با شایعه‌ساز و کسی که قصد تخریب چهره‌های انتخاباتی دارد انجام می‌شود و در این راستا پرونده‌هایی نیز تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شده است.

پاشایی درباره نحوه مواجهه مردم با شایعات و اخبار نادرست در فضای مجازی گفت:

همین حالا چندین پرونده در پلیس فتا وجود دارد که در حال رسیدگی است. برخی از معاندان و افراد مغرض به دنبال کم‌اهمیت نشان دادن این موضوع هستند. آنها برای این اقدام تاکتیک‌هایی دارند که درحال انجام آن هستند. گاهی نیز ممکن است اقداماتی از سوی رقبا انجام شود و محتوای جعلی و ... به نام افراد تولید و به قصد بدنام کردن آنان منتشر شود. خب مردم باید هنگام مواجهه با چنین مواردی حتما از صحت آن مطمئن شده و سپس اقدام به بازنشر آن کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان