برنامه فرزند آوری با عنوان مسیر نجات تدوین شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 7:23

برنامه فرزند آوری با عنوان مسیر نجات تدوین شد

شماره: 20483
Aa Aa

کارگاه آموزشی و پژوهشی مدیران برای کنترل بحران تجرد راه افتاده و پلتفرم مسیر نجات تهیه شد| وضعیت جمعیتی استان های شمالی و سمنان وخیم است.

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛
برنامه فرزند آوری با عنوان مسیر نجات تدوین شد

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی نحوه عملکرد دستگاههای مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت:

دستور العمل‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابلاغ شده و طراحی و تدوین برنامه تحول راهبردی جمعیت و فرزند آوری با عنوان مسیر نجات تدوین شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او اظهار داشت:

در استان های شمالی و سمنان وضعیت جمعیتی وخیم است.

او گفت که تازمانی که قانون حمایت از جوانی جمعیت در مجلس یازدهم تصویب نشده بود کاری در این زمینه انجام نشده بود.

وی در تشریح اقدامات وزارت کشور در راستای اجرای این قانون گفت:

در همه استان‌ها قرارگاه‌های ستاد جوانی جمعیت راه افتاده است و بخش مهمی از وقت استانداران به صورت هفتگی به بررسی این موضوع اختصاص یافته است. این ستادها در ۹۰ درصد شهرستان ها با محوریت فرمانداری‌ها نیز راه‌اندازی شده است. قرارگاه مردمی جمعیت با حضور نمایندگانی از فعالان مردمی خانواده و جمعیت راه‌اندازی شده است و سه نفر از فعالان مردمی در جلسات قرارگاه حضور می یابند.

وی اظهار داشت:

یکی از اقدامات ارنامه تحول تعیین وضعیت بحرانی جمعیت هر استان است. برخی استان ها در زمینه جمعیت وضعیت وخیمی دارند در استان های شمالی و سمنان وضعیت جمعیتی وخیم است. در این راستا سامانه جمعیت راه‌اندازی شده و آمار جمعیت را مورد رصد قرار می دهد.

وی گفت:

تا زمانی که اقدامات آموزشی و پژوهش انجام نشود آسیب های کاهش جمعیت مشخص نمی شود و کارگاه آموزشی و پژوهشی ویژه مدیران برای کنترل بحران تجرد راه افتاده و پلتفرم آموزشی مسیر نجات تهیه شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان