برنامه گسترده‌ای برای صادرات کاغذ داریم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 14:15

برنامه گسترده‌ای برای صادرات کاغذ داریم

شماره: 17717
Aa Aa

او در افتتاحیه سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفته با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته امیدواریم به خودکفایی کامل تولید کاغذ برسیم.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران؛
برنامه گسترده‌ای برای صادرات کاغذ داریم

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به برخی مشکلات ناشران و نویسندگان در تامین کاغذ اظهار کرد:

با وجود مشکلات موجود درتامین ارز در نظر داریم نیازهای ناشران را تامین کنیم. برنامه گسترده‌ای برای تامین و تولید کاغذ و رسیدن به خودکفایی و حتی صادرات کاغذ در این وزارت‌خانه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل ازایسنا، او ادامه داد:

همکاری بخش‌های مختلف از جمله نظام بانکی جلب شده و امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته به خودکفایی کامل تولید کاغذ برسیم.

او گفت:

سه‌هزار کتابخانه عمومی در سطح کشور دایر است و ایجاد مجموعه‌های جدید در هر استان نیز برنامه‌ریزی شده است که می‌تواند فضاهای جدید مطالعه را فراهم سازد.

اسماعیلی یکی دیگر از سیاست‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت از کتابفروشی‌ها عنوان کرد و گفت:

کتابفروشی‌ها نماد فرهنگی هر شهر هستند. با سیاست‌های منسجم اتخاذشده در نظر داریم تا پایان دولت مردمی رشد کمی و کیفی کتابفروشی‌ها را شاهد بوده  و مطالبه رهبر معظم انقلاب را در موضوع کتابخوانی را پاسخگو باشیم.

 او با یادآوری فروش یک میلیون و ۳۵۰ هزار جلد کتاب در سال گذشته در نمایشگاه مجازی کتاب تصریح کرد: از ۲۹۰۰ روستا و ۱۲۰۰ شهر خریدار کتاب داشتیم. امسال در کنار برگزاری حضوری سامانه فروش مجازی نیز فعال شده و فرصت مطلوبی برای خرید کتاب برای شهرستانی‌ها فراهم شده است. با همکاری شرکت پست تحویل کتاب درِ منزل انجام خواهد شد تا با این اقدامات به تحقق شعار فرهنگی نزدیک‌تر شویم.

او به حضور ناشران و مهمانانی از ۳۲ کشور در این نمایشگاه نیز اشاره و تاکید کرد: 

نمایشگاه کتاب فرصت گسترش دوستی‌ها و مودت است و در این نمایشگاه به شکل برجسته‌ای ترجمه آثار ایرانی به زبان‌های دیگر تدارک دیده شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان