بنیانگذار شرکت آمازون به فضا رفت و بازگشت | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 16:16

بنیانگذار شرکت آمازون به فضا رفت و بازگشت

شماره: 14163
Aa Aa

جف بزوس پس از برنسون، میلیاردر بریتانیایی که ۹ روز پیش سفر مشابهی به فضا داشت دومین میلیاردر جهان است که به فضا رفته است.

با فضاپیمای «نیوشپرد» شرکت بلواوریجین؛
بنیانگذار شرکت آمازون به فضا رفت و بازگشت

جف بزوس، بنیانگذار شرکت اینترنتی «آمازون» و مالک شرکت فضایی «بلو اوریجین» با فضاپیمای ساخت شرکت خود سفر موفقیت‌آمیز کوتاهی به فضا داشت و در ایالت تگزاس به زمین بازگشت.

به گزارش اسپادانا خبر، در این سفر مارک،  برادر جف بزوس، والی فانک ۸۲ ساله از پیشگامان صنایع هوانوردی و یک جوان ۱۸ ساله هلندی او را همراهی می کردند.

فضاپیمای «نیوشپرد» شرکت بلواوریجین در این سفر ۱۰ دقیقه ای  تا ارتفاع ۱۰۶ کیلومتری زمین بالا رفت و سپس چتر نجات کپسول آن‌ها باز و این کپسول با سرعت ۱۶ متر بر ساعت کاهش ارتفاع داد و در بیابان‌های غرب تگزاس فرود آمد.

.آن‌ها در این سفر برای لحظاتی بی‌وزنی و گرانش صفر را تجربه کردند.

جف بزوس، پس از ریچارد برنسون میلیاردر بریتانیایی و مالک ویرجین گالکتیک که ۹ روز پیش سفر مشابهی به فضا داشت دومین میلیاردر جهان است که به فضا رفته است با این تفاوت که ارتفاع امروز بزوس از سطح زمین ۱۰ کیلومتر بالاتر بود.

مسافران نیوشپرد ۴۵ دقیقه قبل از پرتاب موشک به سمت آن حرکت کردند و در ساعت ۱۷:۰۵ به وقت تهران بر روی صندلی‌های خود مستقر شدند.

جف بزوس بر روی صندلی شماره ۶ نشست در حالی که برادرش بر روی صندلی شماره ۴، اولیور دیمن صندلی ۱ و والی فانک بر روی صندلی ۳ نشستند و پس از بررسی‌های نهایی دریچه‌ی کپسول بسته شد.

 

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان