به دنبال ایجاد دیزنی لند ایرانی اسلامی هستیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 17:47

به دنبال ایجاد دیزنی لند ایرانی اسلامی هستیم

شماره: 23046
Aa Aa

دنیا، دنیای رسانه است و هرچه نتوانیم در این عرصه سهم مؤثر داشته باشیم از معادلات خارج می‌شویم؛ باید تهاجمی عمل کنیم چون دستمان پر است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛
به دنبال ایجاد دیزنی لند ایرانی اسلامی هستیم

"حامد علامتی" مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست با اصحاب رسانه و با حضور وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران از تدارک برای راه‌اندازی خبرگزاری کودک و نوجوان، سینمای دانش آموزی و شهر کودک خبر داد. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، او گفت:
ما فاقد خبرگزاری تخصصی در حوزه کودک و نوجوان هستیم و همکاران ما در حوزه روابط عمومی در تلاش هستند تا چنین خبرگزاری را  فعال کنند. نگاهمان در این حوزه توجه به خبر پوششی و ترجمه نیست بلکه ما نیاز به تحلیل و فراتحلیل در این حوزه داریم. باید به حوزه تربیت خبرنگاران حوزه تخصصی کودک و نوجوان توجه کنیم.

علامتی ادامه داد:

موضوع کودک و نوجوان باید مساله ما باشد. معاونت فرهنگی ما باید در حوزه روزنامه نگاری و خبرنگاری برنامه ریزی کند.

علامتی با بیان اینکه حضرت زینب (س) الگویی برای حضور هوشمندانه دختران در عرصه های حساس اجتماعی است گفت:

نه تنها جریان تفکر دینی ما مخالف حضور دختران در عرصه‌های اجتماعی و نقش آفرینی نیست بلکه برای آنها نقش آفرینی مؤثر دیده شده است. حضرت زینب (س) نماد تاثیرگذاری و نقش آفرینی مانا است. دنیا، دنیای رسانه است و هرچه نتوانیم در این عرصه سهم مؤثر داشته باشیم از گردونه معادلات خارج می‌شویم. نباید در این حوزه دچار کلیشه شویم و منفعل عمل کنیم. باید حتما تهاجمی عمل کنیم چون دستمان پر است. امروز یکی از اجزای اصلی تبیین، رسانه و خبرنگاران هستند.

در این جلسه از افتتاح اولین سینمای دانش آموزی خبر داده شد:

برای کودکان طلاق برنامه هایی مانند امکان استفاده از سینما همراه والدین وجود دارد. همچنین کودکان بلیت تهیه نمی کنند و به جای آن از کتاب‌های چاپ کانون خریداری می‌کنند. ما به دنبال ایجاد شهر کودک هستیم و با توجه به ظرفیت و امکاناتی که داریم به دنبال ایجاد چیزی شبیه دیزنی لند هستیم و مهندسان هم تدابیری را اندیشیده اند. این هدف مصوبه هیئت مدیره و.... را می‌خواهد که بخشی از آن صورت گرفته و وزیر هم دنبال آن هست. بین ۲ تا ۳ سال شهر جهانی کودک را ایجاد خواهیم کرد و شامل آموزش، فرهنگ، بازارچه کودک است. ۸ ماه است که کار را آغاز کرده ایم و همه شرایط و ویژگی های آن متناسب با زیست بوم ایرانی اسلامی خواهد بود. اینکه کودک و نوجوان بتواند خود را با هویت ایرانی اسلامی مانوس ببیند که از موضوعات مدنظر ما خواهد بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان