به عملکرد خود به عنوان یک روزنامه‌نگار افتخار می‌کنم | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 18:15

به عملکرد خود به عنوان یک روزنامه‌نگار افتخار می‌کنم

شماره: 22901
Aa Aa

در پایان دادگاه وکلا دقایقی فرصت ارائه دفاعیات خود را داشته اند. با توجه به پایان جلسات رسیدگی حکم پرونده در روزهای آینده صادر می شود.

آخرین جلسه دادگاه نیلوفر حامدی برگزار شد؛
به عملکرد خود به عنوان یک روزنامه‌نگار افتخار می‌کنم

جلسه دوم و آخر دادگاه نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق پس از حدود 10 ماه بازداشت موقت در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به صورت غیرعلنی برگزار شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شبکه شرق، نیلوفر حامدی و وکلایش در این جلسه حاضر و دفاعیات خود را مطرح کردند.

 قاضی صلواتی نیز پس از پایان دفاعیات، ختم رسیدگی را اعلام کرد.

محمدحسین آجرلو، همسر نیلوفر حامدی در صفحه شخصی‌اش در توئیتر درباره آخرین جلسه دادگاه نیلوفر حامدی نوشت:

«امروز دومین و آخرین جلسه دادگاه بدوی نیلوفر حامدی برگزار و آخرین دفاع نیز گرفته شد. نیلوفر در این جلسه گفت به عملکرد خود به عنوان یک روزنامه‌نگار افتخار می‌کند. در پایان دادگاه هم وکلا دقایقی فرصت ارائه دفاعیات خود را داشتند. با توجه به پایان جلسات رسیدگی به پرونده منتظر صدور حکم در روزهای آینده هستیم.»

  •  

پرتو برهانپور یکی از وکلای انتخابی نیلوفر حامدی نیز با اشاره به دومین و آخرین جلسه دادگاه موکلش اظهار کرد:

«در جلسه دوم رسیدگی به پرونده نیلوفر حامدی به اتهامات همکاری با دول متخاصم، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام رسیدگی شد و آخرین دفاع اخذ شد.» 

او همچنین خبر از مخالفت رئیس دادگاه با حضور نمایندگان انجمن صنفی در جلسه رسیدگی داد و گفت:

«نمایندگان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هم در محل ساختمان دادگاه انقلاب حاضر شده بودند و درخواست حضور در جلسه را داشتند که مورد موافقت قرار نگرفت. متأسفانه با توجه به صدور قرار غیرعلنی بودن در ابتدای جلسه توسط ریاست دادگاه همچنان از بیان جزئیات پرونده معذورم هرچند شخصا اعتقادی به وجود دلیلی برای غیرعلنی بودن دادگاه ندارم و از ابتدای امر هم ما و هم موکلمان تقاضای علنی بودن و رسیدگی در دادگاه مطبوعات را داشته‌ایم اما به هر حال تصمیم‌گیری در این خصوص در حوزه اختیارات ریاست دادگاه بوده و تصمیم قاضی برگزاری غیرعلنی جلسه و صالح بودن دادگاه انقلاب بوده است. پرونده از نظر ما در دو بخش شکلی و ماهوی ایرادات متعددی دارد و قسمتی از دفاعیات را به صورت مکتوب در صورت‌جلسه قید کردیم و بخش دیگر را در قالب لایحه تکمیلی تا شنبه به شعبه تحویل خواهیم داد.» 

وکیل نیلوفر حامدی با بیان اینکه «تداوم بازداشت نیلوفر حامدی توجیه ندارد» گفت:

«من قبلا هم گفته‌ام موکلم خبرنگاری باسابقه در رسانه‌های دارای مجوز کشور است و عملا تحقیقات مقدماتی اصلی در ۳۰ مهرماه پارسال تمام شده و ادامه بازداشت موکلم توجیهی ندارد.» 

برهانپورخاطرنشان کرد:

«با توجه به اخذ آخرین دفاع و مطابق قانون، ما ظرف یک هفته آتی منتظر صدور حکم بدوی هستیم.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان