بوستان‌های مادر و کودک در تمامی دنیا وجود دارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 13:59

بوستان‌های مادر و کودک در تمامی دنیا وجود دارد

شماره: 17621
Aa Aa

او می گوید اقدام بسیار قابل تقدیر شهرداری در اختصاص بوستان مادر و کودک نه نشانه تبعیض زن و مرد که نشانه توجه به نیاز و جایگاه مادر و کودک است.

سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران؛
بوستان‌های مادر و کودک در تمامی دنیا وجود دارد

سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت:

موضوع اختصاص و احداث بوستان مادر و کودک در سال ۱۳۷۹ با مصوبه “گسترش امکانات ورزشی و تفریحی بانوان در شهر تهران” شورای اسلامی شهر تهران مطرح شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

در این مصوبه که مشتمل بر یک ماده واحده است شهرداری تهران ملزم شده است تا “به منظور گذران بهتر اوقات فراغت بانوان و استفاده مطلوب از امکانات موجود شهر تهران در زمینه ورزش و تفریحات سالم در تمام مناطق یک پارک و یا فضای مناسب ورزشی از هر جهت را جداگانه به ورزش بانوان اختصاص دهد”. با توجه به جایگاه مادران و نقش آنان در رشد و شکوفایی ‌و محوریتشان در تربیت کودکان در سال ۸۳ شورای اسلامی شهر تهران” مجوز احداث و ایجاد بوستانهای مادر و کودک توسط شهرداری تهران در نقاط مختلف شهر تهران” را به تصویب رساند که در این مصوبه تهران موظف شد نسبت به تامین و اختصاص فضاهای مناسب در بوستان های موجود و همچنین طراحی و اجرای فضاهای اختصاصی در بوستان‌های عمومی تازه احداث شده در مناطق و حریم آن تحت عنوان بوستان‌های مادر دستورالعمل‌های لازم را اجرایی کند.

وی افزود:

تاکنون  قسمتی از چند بوستان در مناطق مختلف شهر به منظور تامین آسایش و راحتی بانوان با هدف ارتقاء توان روحی، جسمی، فکری و جهت بخشی به اوقات فراغت به آنان اختصاص داده شده است و در حال حاضر هم در چند بوستان از جمله باغ سلیمانیه در محله نبرد و بوستان باقری زند در خیابان کارون به صورت پایلوت به فضای مادر وکودکانشان اختصاص داده شده است. دقت داشته باشید که بوستان‌های مادر و کودک در تمامی دنیا وجود دارد و این اقدام شهرداری که بسیار قابل تقدیر است نه تنها نشان از تبعیض بین زن و مرد ندارد بلکه توجه به نیاز و جایگاه مادر و کودک است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان