بیشترین ذخایر اسکناس ارزی را در تاریخ بانک مرکزی داریم | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 2:36

بیشترین ذخایر اسکناس ارزی را در تاریخ بانک مرکزی داریم

شماره: 18023
Aa Aa

او با بیان این که به‌ زودی اختیارات ویژه‌ای به بانک مرکزی اعطا می‌شود گفته وضعیت درآمدهای ارزی خوب است و قطعاً آرامش در بازار ارز ایجاد می‌شود.

علی صالح آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران؛
بیشترین ذخایر اسکناس ارزی را در تاریخ بانک مرکزی داریم

علی صالح آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران گفت:

با پوشش کاملی که در بازارها داریم قطعاً آرامش در بازار ارز ایجاد می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

بانک مرکزی از ظرفیت قوانین موجود استفاده می‌کند و به‌ زودی اختیارات ویژه‌ای هم به بانک مرکزی اعطا می‌شود و این امر می‌تواند به تعادل در بازار کمک زیادی کند. بانک مرکزی برنامه مفصلی را در حوزه مدیریت بازار ارز دارد. ما عرضه ارز را نسبت به گذشته بیشتر خواهیم کرد آن هم به این دلیل که وضعیت درآمدهای ارزی خوب است و در نتیجه ما از نظر عرضه ارز مشکلی نداریم لذا در دو بخش اسکناس و حوالجات ارزی عرضه‌هایمان را تشدید خواهیم کرد.

وی ادامه داد: 

در حوزه اسکناس بیشترین ذخایر اسکناس ارزی را در تاریخ بانک مرکزی داریم. در بخش تقاضا تلاش خواهیم کرد تقاضاهای واقعی بازار چه در بخش حواله و چه در بخش اسکناس به طور کامل در سامانه نیما و بازار متشکل ارزی پوشش دهیم. پوشش کامل عرضه و تقاضا در بازار می‌تواند آرامش را در بازار ارز ایجاد کند.

صالح آبادی با بیان اینکه وضعیت منابع ارزی کشور امسال نسبت به سال گذشته در تمام حوزه‌ها به مراتب بهتر شده گفت:

در دوماهه ابتدایی امسال نسبت به دوماهه ابتدایی سال گذشته حدود ۷٫۵ میلیارد دلار نفت، فرآورده، میعانات، گاز و پتروشیمی داشتیم که سال گذشته در همین مدت حدود ۴٫۵ میلیارد دلار بوده یعنی بیش از ۶۰ درصد رشد در وصولی‌ها و نه فقط درآمد داشتیم چرا که درآمد به معنای فروش نیست بلکه به معنای وصول است و وصولی ها افزایش داشته است بنابراین در بانک مرکزی و در حوزه صادرات غیرنفتی با توجه به توان خوبی که داریم و عرضه خوبی که در بازار انجام می‌دهیم تعادل را در بازار ایجاد می‌کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان