بیش از دو هزار نفر محکومان عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات شدند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 3:51

بیش از دو هزار نفر محکومان عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات شدند

شماره: 23630
Aa Aa

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات را برای دوهزار و دویست و هشتاد و چهار نفر از محکومان درخواست کرده بود.

موافقت رهبر انقلاب با درخواست رئیس قوه قضائیه؛
بیش از دو هزار نفر محکومان عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات شدند

رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات بیش از دو هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند.
به گزارش اسپادانا خبر، این عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات به درخواست رئیس قوه قضائیه و به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول و فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(صلی‌الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق (علیه‌السلام) انجام شد.
رئیس قوه قضائیه در نامه خود، عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات را برای دوهزار و دویست و هشتاد و چهار نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی درخواست کرده بود.

 

 

جزئیات عفو رهبر معظم انقلاب به مناسبت میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع)؛ تبدیل مجازات ۵۱ اعدامی به حبس

معاون قضایی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

در این مرحله ۲۲۸۴ نفر که پرونده آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود، شرایط استحقاق عفو را داشتند و اسامی آنان پس از تایید و ارسال ریاست قوه قضائیه به محضر رهبر معظم انقلاب، مورد موافقت ایشان قرار گرفت. از مجموع ۲۲۸۴ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله، ۱۰۱۷ نفر منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده آنان و ۱۲۶۷ نفر باقی‌مانده مشمول تخفیف مجازات شدند. از مجموع افرادی که در این نوبت مشمول عفو شده‌اند، ۲۰۰۴ نفر پرونده آنان مربوط به دادگستری‌ها و محاکم عمومی و انقلاب، ۲۴۷ نفر مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی و ۳۳ پرونده دیگر مربوط به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بود. ۵۲ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند مجازات قطعی آن اعدام بود که با تخفیف، مجازات آنان به حبس تغییر کرده است، ۴۱ نفر از محکومان اتباع بیگانه از کشور‌های مختلف، ۱۳ نفر محکومین پرونده‌های امنیتی و ۲۳۷ نفر زن بوده‌اند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان